Fandom

Czech Star Wars Wiki

Ošklivka

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
ZCeptor.jpg

Z-'ceptor

Ošklivka bylo slangové označení pro stíhačku, sestavenou z částí strojů různého původu, včetně havarovaných stíhaček nebo vojenských přebytků. Termín samotný měl zřejmě corellianský původ.

HistorieEditovat

Ošklivky byly používány hlavně piráty, pašeráky a dalšími skupinami, které neměly dostatek zdrojů na nákup nebo stavbu konvenčních strojů. Jejich výrobou byly proslaveny hlavně nazávislé loděnice v Corellianské soustavě, ale stavěly se po celé galaxii. Výsledkem byly jak relativně standardizované modely, tak naprosto jedinečné exempláře. Nicméně všechny ošklivky svými výkony dalece zaostávaly za továrními stíhačkami, protože v sobě soustřeďovaly spíše slabé stránky strojů. Ačkoliv v sobě mohly skrývat i překvapivé schopnosti, byly velmi náchylné k poruchám a vyžadovaly časté a opakované opravy.

Po Galaktické občanské válce zůstalo po galaxii obrovské množství trosek po povstaleckých a imperiálních strojích, které se okamžitě staly základem pro nové modely ošklivek. Zmocnily se jich různé zločinecké gangy, jako např. Kavil's Corsairs, který bojoval proti eskadře Rogue. K dalším patřila pirátská skupina Invids, vedená bývalou moffkou Leonií Tavirou nebo Sacorrian Triad. Během Yuuzhanvongské války je zřejmě používala i Mírová brigáda.

Známé modely ošklivekEditovat

  • TYE-wing 
    Y-TIE.jpg

    Y-TIE

  • Y-TIE
  • X-TIE Fighter
  • X-ceptor,
  • Z-'ceptor
  • Corellian/B-wing Ugly
  • Chir'daki "Death Seed"
  • Clutch

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki