FANDOM

Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo
ZCeptor

Z-'ceptor

Ošklivka bylo slangové označení pro stíhačku, sestavenou z částí strojů různého původu, včetně havarovaných stíhaček nebo vojenských přebytků. Termín samotný měl zřejmě corellianský původ.

HistorieEditovat

Ošklivky byly používány hlavně piráty, pašeráky a dalšími skupinami, které neměly dostatek zdrojů na nákup nebo stavbu konvenčních strojů. Jejich výrobou byly proslaveny hlavně nazávislé loděnice v Corellianské soustavě, ale stavěly se po celé galaxii. Výsledkem byly jak relativně standardizované modely, tak naprosto jedinečné exempláře. Nicméně všechny ošklivky svými výkony dalece zaostávaly za továrními stíhačkami, protože v sobě soustřeďovaly spíše slabé stránky strojů. Ačkoliv v sobě mohly skrývat i překvapivé schopnosti, byly velmi náchylné k poruchám a vyžadovaly časté a opakované opravy.

Po Galaktické občanské válce zůstalo po galaxii obrovské množství trosek po povstaleckých a imperiálních strojích, které se okamžitě staly základem pro nové modely ošklivek. Zmocnily se jich různé zločinecké gangy, jako např. Kavil's Corsairs, který bojoval proti eskadře Rogue. K dalším patřila pirátská skupina Invids, vedená bývalou moffkou Leonií Tavirou nebo Sacorrian Triad. Během Yuuzhanvongské války je zřejmě používala i Mírová brigáda.

Známé modely ošklivekEditovat

  • TYE-wing 
    Y-TIE

    Y-TIE

  • Y-TIE
  • X-TIE Fighter
  • X-ceptor,
  • Z-'ceptor
  • Corellian/B-wing Ugly
  • Chir'daki "Death Seed"
  • Clutch

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki