FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku je ze skutečného světa.
RiseEmpireEra.jpg

Období vzestupu Impéria (1 000 - 0 PřBY) je jedno z osmi vydavatelských období pro příběhy ze světa Star Wars, zařazené do skupiny Star Wars Legends, původně známé jako Expanded Universe. Každé období má svůj vlastní symbol. Symbol období, ke kterému patří, se objevuje na každé knize, komiksu, hře nebo audioknize vydané po 26. říjnu 2000. Podle něj mohou fanouškové jedním pohledem rozeznat, do kterého historického období světa Star Wars příběh patří.

Historické událostiEditovat

Do Období vzestupu Impéria patří události odehrávající se mezi lety 1000 PřBY (sedmá bitva o Ruusan) a 0 PřBY (bitva o Toprawu).

Republika se zdá být v rozkvětu. Sithové však tajně plánují spiknutí proti Republice a Jedijskému řádu. Po staletích sithského intrikaření dává Palpatine (Darth Sidious) do pohybu události, které vedou ke Klonovým válkám - konfliktu, který rozpoltí galaxii. Na jeho konci se Palpatinovi podaří přetáhnout Anakina Skywalkera k temné straně Síly a stvořit tak Darth Vadera. Během Velké jediské čistky je zlikvidován Řád Jedi a  demokracii Staré republiky nahrazuje diktatura Galaktického impéria.

V tomto období se odehrává děj filmů Epizoda I: Skrytá hrozba, Epizoda II: Klony útočí, Epizoda III: Pomsta Sithů, animovaného filmu Klonové války a seriálu Klonové války.

Významné příběhyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki