Fandom

Czech Star Wars Wiki

Obranná platforma Golan II

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
[+/-] [zdroj]

Obranná platforma Golan II byla druhým modelem ze série obranných platforem Golan - ozbrojených vesmírných stanic.

Golan II byla nástupcem původního modelu, o kterém se soudilo, že nemá dostatečnou palebnou sílu k boji s většími plavidly typu hvězdný destruktor. Golan II vycházela z původního designu, ale měla unikátní strukturu trupu, která zvyšovala odolnost lodi. Výkonější generátory dodával energii silnějším štítům.

Byla vyzbrojena 35 turbolaser, 10 vrhači protonových torpéd a 8 projektory tažných paprsků. Stejně jako Golan I měla menší hangár, ze kterého mohlo startovat minimálně 13 stíhaček.

Golan II nákres.png

Nákres stanice Golan II.

HistorieEditovat

Platformy Golan II byly používány k obraně důležitých cílů, jako např. impriálních loděnic na Bilbringi. V bitvě u Bilbringi za Galaktické občanské války bylo k neutralizaci jedné platformy Golan II třeba spolupráce eskadry Rogue a dvou novorepublikových útočných fregat.

Přes svou impozantní palebnou sílu byly brzo nahrazeny silnějším modelem Golan III NovaGun. Přesto sloužily ještě ke konci Yuuzhanvongské války.

Známé exemplářeEditovat

  • Green One
  • Sentinel

Přeloženo z Wookieepedie

VýskytEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki