FANDOM

Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo
[+/-] [zdroj]

Obranná platforma Golan II byla druhým modelem ze série obranných platforem Golan - ozbrojených vesmírných stanic.

Golan II byla nástupcem původního modelu, o kterém se soudilo, že nemá dostatečnou palebnou sílu k boji s většími plavidly typu hvězdný destruktor. Golan II vycházela z původního designu, ale měla unikátní strukturu trupu, která zvyšovala odolnost lodi. Výkonější generátory dodával energii silnějším štítům.

Byla vyzbrojena 35 turbolaser, 10 vrhači protonových torpéd a 8 projektory tažných paprsků. Stejně jako Golan I měla menší hangár, ze kterého mohlo startovat minimálně 13 stíhaček.

Golan II nákres

Nákres stanice Golan II.

HistorieEditovat

Platformy Golan II byly používány k obraně důležitých cílů, jako např. impriálních loděnic na Bilbringi. V bitvě u Bilbringi za Galaktické občanské války bylo k neutralizaci jedné platformy Golan II třeba spolupráce eskadry Rogue a dvou novorepublikových útočných fregat.

Přes svou impozantní palebnou sílu byly brzo nahrazeny silnějším modelem Golan III NovaGun. Přesto sloužily ještě ke konci Yuuzhanvongské války.

Známé exemplářeEditovat

  • Green One
  • Sentinel

Přeloženo z Wookieepedie

VýskytEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki