Fandom

Czech Star Wars Wiki

Obrněný útočný tank AAT

< Obrněný útočný tank AAT

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

AAT.jpg

Tanky AAT na Naboo.

Obrněný útočný tank AAT 
(Armored Assault Tank) je základní údernou silou, jenž si objednala Obchodní federace od Baktoid Armor Workshop.

CharakteristikaEditovat

Jedná se o silně pancéřovaný vznášedlový tank, jehož primární sílu tvoří laserové dělo umístěné na věži, a šest odpalovačů plasmových projektilů. Sekundární sílu tvoří postraní protipěchotní blastery pro boj na krátkou vzdálenost.

Tank mohl vyvinout rychlost až 55 km/h.

Projektily, vystřelované odpalovači, se dělí na HE (Vysoce Explozivní, pro boj s pěchotou, či pro srovnání budov se zemí) a HEAP (Vysoce Explozivní-Průrazné, pro boj s technikou nepřítele), a obalované plasmou pro větší rychlost a průraznost. Tyto projektily jsou velice nestabilní a tudíž jsou do odpalovačů nabíjeny automatikou. AAT uveze až 55 takových to projektilů, ale pokud se zásobníky vyčerpají, musí být celý spodek tanku (odpalovače+zásobníky) na transportní či mateřské lodi vymontován a vyměněn za jiný, znovu nabitý. Na druhou stranu se však tento systém osvědčil jako velmi efektivní a v konečném výsledku i jako systém rychlého doplnění munice.

Stažený soubor (1).jpg
Kvůli ochraně tanku je AAT vybaven kompozitivním pancéřováním s vyztuženou přídí. Jako u dalších bojových systémů BAW má i AAT všechny životně důležité systémy, včetně reaktoru, umístěné v zadní části tanku.

Posádku tanku tvoří čtyři droidi. Pilot společně s dvěmi střelci operuje v trupu, velitel, jenž současně plní i funkci operátora hlavního děla, ve věži, kde má přístup ke všem funkcím tanku a může ho řídit i poté, co byli všichni ostatní členové posádky vyřazeni. AAT má dále šest dalších držáků na standardní bitevní droidy Federace.

Ještě před nasazením na Naboo byly AAT nasazeny na světech Vnějšího okraje, jak v simulovaných bitvách proti sobě, tak i v reálných bitvách na světech, které se snažily vymanit z vlivu Federace. Nejznámějším před-Nabooským konfliktem, kde byly AAT nasazeny, byla bitva s piráty Loku v soustavě Karthakk. O lítosti těchto bojů vypovídá i to, že mnoho strojů nasazených na Naboo mělo již řadu šrámů z bitev, které zvětšovaly už tak hrůzný dojem z těchto pekelných strojů.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki