FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb
AAT

Tanky AAT na Naboo.

Obrněný útočný tank AAT 
(Armored Assault Tank) je základní údernou silou, jenž si objednala Obchodní federace od Baktoid Armor Workshop.

CharakteristikaEditovat

Jedná se o silně pancéřovaný vznášedlový tank, jehož primární sílu tvoří laserové dělo umístěné na věži, a šest odpalovačů plasmových projektilů. Sekundární sílu tvoří postraní protipěchotní blastery pro boj na krátkou vzdálenost.

Tank mohl vyvinout rychlost až 55 km/h.

Projektily, vystřelované odpalovači, se dělí na HE (Vysoce Explozivní, pro boj s pěchotou, či pro srovnání budov se zemí) a HEAP (Vysoce Explozivní-Průrazné, pro boj s technikou nepřítele), a obalované plasmou pro větší rychlost a průraznost. Tyto projektily jsou velice nestabilní a tudíž jsou do odpalovačů nabíjeny automatikou. AAT uveze až 55 takových to projektilů, ale pokud se zásobníky vyčerpají, musí být celý spodek tanku (odpalovače+zásobníky) na transportní či mateřské lodi vymontován a vyměněn za jiný, znovu nabitý. Na druhou stranu se však tento systém osvědčil jako velmi efektivní a v konečném výsledku i jako systém rychlého doplnění munice.

Stažený soubor (1)
Kvůli ochraně tanku je AAT vybaven kompozitivním pancéřováním s vyztuženou přídí. Jako u dalších bojových systémů BAW má i AAT všechny životně důležité systémy, včetně reaktoru, umístěné v zadní části tanku.

Posádku tanku tvoří čtyři droidi. Pilot společně s dvěmi střelci operuje v trupu, velitel, jenž současně plní i funkci operátora hlavního děla, ve věži, kde má přístup ke všem funkcím tanku a může ho řídit i poté, co byli všichni ostatní členové posádky vyřazeni. AAT má dále šest dalších držáků na standardní bitevní droidy Federace.

Ještě před nasazením na Naboo byly AAT nasazeny na světech Vnějšího okraje, jak v simulovaných bitvách proti sobě, tak i v reálných bitvách na světech, které se snažily vymanit z vlivu Federace. Nejznámějším před-Nabooským konfliktem, kde byly AAT nasazeny, byla bitva s piráty Loku v soustavě Karthakk. O lítosti těchto bojů vypovídá i to, že mnoho strojů nasazených na Naboo mělo již řadu šrámů z bitev, které zvětšovaly už tak hrůzný dojem z těchto pekelných strojů.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki