Fandom

Czech Star Wars Wiki

Obroa-skai

< Obroa-skai

3 498stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Obroa-skai byla planeta, která zaujímala strategickou polohu v pohraničních oblastech Vnitřního okraje galaxie.

Planeta si během staletí vybudovala pověst, že má ve svých knihovnách uloženo veškeré vědění galaxie. Byla na ní také velká sbírka starožitných předmětů spojených s řádem Jedi, která byla zničena Imperiálním bezpečnostním úřadem.

V letech 4-5 PBY byla imperiální planetární pevností, poté byla Impériem opuštěna. Jinak se během Galaktické občanské války Obroané snažili zachovávat neutralitu. Přesto v roce 9 PBY přitáhly rozsáhlé archivy a akademické instituty pozornost velkoadmirála Thrawna, který provedl tzv. informační nájezd na Obroa-skai. Data, která získal z centrálního počítačového systému, poté ukryl na planetě Wayland.

Během Yuuzhanvongské války byla planeta obsazena Yuuzhan Vongy a byl na ní usazen yammosk. Kromě kopií klíčových dat zachráněných ještě před útokem byla velká část archívů zničena nebo předána kněžské kastě k přeložení. Velké oblasti planety byly teraformovány, ale většina budov zůstala zachována do doby, než Nová republika planetu osvobodila.

ZdrojeEditovat

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki