Fandom

Czech Star Wars Wiki

Pád Bastionu

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Jako pád Bastionu je nazývána událost roku 137 PBY, při které císař Roan Fel bez boje získal posádku planety Bastion a obsadil tak důležitou vojenskou základnu pro boj s Darth Kraytovým impériem.

PředehraEditovat

Po krátké Sithsko-Imperiální válce porazilo Felovo impérium Galaktickou alianci a převzalo moc nad většinou galaxie. Krátce poté byl císař Roan Fel zrazen svými sithskými spojenci a svržen z imperiálního trůnu. Jeho místo zaujal Temný pán Darth Krayt. Fel uprchl a se zbytky svých loayálních jednotek zahájil guerillový boj proti Darth Kraytovu impériu. Roku 137 PBY, po 7 letech v exilu, se Roan Fel rozhodl získat pevný opěrný bod pro své útoky a obsadit planetu Bastion, bývalé hlavní město Imperiálního zůstatku.

Obsazení BastionuEditovat

Císaře Fela doprovázeli na Bastion tři Imperiální rytíři - Antares Draco, Ganner Krieg a Sigel Dare. Ihned po příletu se Fel setkal s poručíkem Kieferem, který mu nařídil, aby se vzdal. Fel však před nastoupenou 501. legií pronesl emotivní řeč, ve které jednotku vyzval, aby se připojila ke svému právoplatnému císaři v boji proti sithským usurpátorům. Legie jeho výzvu akceptovala a na výraz oddanosti před svým vládce poklekla.

Překvapený poručík Kiefer nařídil jednotkám povstat a zachovat loayalitu trůnu, ale protože ho nikdo neposlechl, rozhodl se sám císaře Fela zajmout nebo zabít. To, už ale nestihl, protože byl na rozkaz generála Orona Jaegera, velícího důstojníka 501. legie, zastřelen jedním ze stormtrooperů.

NásledkyEditovat

S planetární pevností, jakou Bastion byl, získal Fel větší možnosti pro boj s Darth Kraytem. Také tím vyslal zprávu k dalším jednotkám, že boj proti Sithům není marný, a postupně získával další jednotky, které dezertovaly ze služby a připojily se ke svému pravému císaři.

Na druhé straně Fel po 7 letech skrývání odhalil svou pozici a umožnil Darth Kraytovi zorganizovat cílené útoky proti exilovému císaři.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki