Fandom

Czech Star Wars Wiki

Pash Cracken

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.

[+/-] [zdroj]

Pash Cracken byl lidský muž, který sloužil jako stíhací pilot Aliance rebelů, Nové republiky a Galaktické federace svobodných aliancí.

Pash se narodil na planetě Contruum kolem roku 20 PřBY. V době dospívání následoval svého otce Airena a stal se členem Aliance rebelů. Pod falešnou identitou, kterou pro něj udělal jeho otec, nastoupil na Imperiální akademii, poté vedl letku stíhček TIE, jejíž piloti chtěli všichni přeběhnout k Rebelům.

Když se z Aliance stala Nová republika, piloti Crackenovy eskadry si začali myslet, že jejich velitel je neporazitelný, a tak Pash v roce 7 PBY přestoupil do eskadry Rogue. Při jedné z prvních misí se Rogueové pronikli na Coruscant, aby shodili planetární štíty. Pash a dalších pět pilotů letělo v Z-95 Headhunter, a podařilo se jim - za pomoci novorepublikových sil - planetu osvobodit. Nedlouho poté uprchla Ysanne Isard z Coruscantu a obsadila Thyferru. Členové eskadry Rogue chtěli planetu osvobodit, Nová republika jim to však nedovolila, a tak všichni členové, kromě Pashe, odstoupili z vojenských služeb, aby mohli vést svou vlastní válku proti Isard. Cracken neodstoupil kvůli postavení svého otce, přesto však Antillesovým Rogueům pomohl a vedl letku A-wingů do bitvy, kdy Thyferru osvobodili. O dva roky později bojoval spolu se zbytkem eskadry proti silám velkoadmirála Thrawna.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki