Fandom

Czech Star Wars Wiki

Phaeda

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Phaeda byla planeta na Vnějším okraji s minimálním strategickým a obchodním významem. Díky místní zkorumpované vojenské posádce poskytovala planeta úkryt pašerákům, zlodějům a dalším ilegálním živlům.

HistorieEditovat

Během Mandalorianské války žila na planetě rodina Carrick, ze které pocházel jediský padawan Zayne Carrick.

Roku 11 PBY přiletěl na planetu Kir Kanos, který se snažil uniknout před císařem Carnorem Jaxem a jeho imperiální armádou. Přes Tema Merkona se spojil s novorepublikovými jednotkami, které měly na planetě základnu v pohoří Collo Fauale. Povstalecká základna byla zradou Merkona odhalena, ale velitel místní imperiální posádky Xexus Shev ji nedokázal dobýt. Císař Jax poté nechal základnu bombardovat z orbity hvězdným destruktorem Steadfast. Ten byl napaden novorepublikovým superdestruktorem Lusankya.

Během Yuuzhanvongské války Phaedu obsadili Vongové, poté připadla Imperiálnímu zůstatku.

Pokud na Phaedě někdo zemřel a nezanechal závěť, jeho majetek byl podle místního zákona uložen do registru, dokud ho někdo nevyplatil. V roce 40 PBY tak Boba Fett a Mirta Gev objevili a vykoupili z pozůstalosti gangstera Hidu Rezodara karbonitovou desku se zamraženým tělem Sintas Vel.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki