FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends
[+/-] [zdroj]

Phindiané byli ještěrovití humanoidi žijící na planetě Phindar na Vnějším okraji.

Biologie a vzhledEditovat

Vytáhlí, smutně vyhlížející humanoidi byli vysocí okolo 1,7 metru. Dlouhé přední končetiny jim dosahovaly až ke kolenům. Měli tmavou, hnědou nebo zelenou kůži, někdy s bílými skvrnami. Žluté nebo zlaté oči jim rámovaly bílé kruhy.

Byli známí několika vlastnostmi, které ostatní národy pokládaly za otravné. Velmi často je jevili nerozhodní ze strachu o vlastní život. Během rozhovoru měli v oblibě přehánění, sarkasmus a rádi odbíhali od podstaty věci.

HistorieEditovat

V posledních stoletích existence Galaktické republiky byl Phindar ovládán kriminální organizací zvanou Syndikát. Tato organizace ovládala jak životy lidí, tak veškerý import a export z planety. Jejím odpůrcům byly vymývány mozky v procesu zvaném "obnova", podobně jako se vymazávala paměť droidům. Obnovení Phindiané byli někdy vysazováni na cizích planetách, aby mohli členové Syndikátu sázet na jejich přežití.

V roce 44 PřBY se rytíři Jedi Qui-Gon Jinn a Obi-Wan Kenobi připojili k phindianským povstalcům (spolupracovali s bratry jménem Guerra a Paxxi Derida) a pomohli jim svrhnout Syndikát. Phindiané si poté demokraticky zvolili novou vládu a postavili technologii obnovování mimo zákon.

Phindiané v galaxiiEditovat

K nejznámějším příslušníkům druhu patřili např. antropolog Karke, šílený správce separatistického vězení Citadela Osi Sobeck a zločinec Moralo Eval.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki