FANDOM

Obsah tohoto článku je považován za kanonický
[+/-] [zdroj]
"Svého instinktu nedbej jen na vlastní nebezpečí"
―Ponaučení[zdroj]

Pod příkrovem temnoty je devátá epizoda první série televizního seriálu Star Wars: Klonové války. Prequel k této epizodě tvoří děj webkomiksu The Clone Wars: Transfer.

ÚvodEditovat

Místokrál Gunray zajat! Senátorka Padmé Amidala dosáhla na vzdálené Rodii vítězství nad separatistickou aliancí, když se jí podařilo zatknout jednoho z ničemných vůdců Konfederace Nuta Gunraye. Rada Jediů vyslala mistryni Luminaru Unduli a padawanku Anakina Skywalkera Ahsoku, aby místokrále za přísného dohledu dopravily na Coruscant. Tam ho čeká soud za jeho mnohé válečné zločiny.

DějEditovat

Zatímco se Gunray pokouší podplatit své strážné, včetně klonového velitele Gree, přistává křižník mistryně Unduli, převážející místokrále, v hangáru republikového destruktoru Tranquility. Tam už na něj čeká jednotka Senátního komanda, vedená kapitánem Farem Argyusem. Padawanka Ahsoka je znechucena tím, že jednoho vězně musí hlídat tolik elitních stráží.

Mezitím hrabě Dooku vysílá svoji učednici Asajj Ventress, aby místokrále osvobodila, nebo umlčela, a nedovolila tak Gunrayovi prozradit Jediům separatistické plány. Po řadě neúspěchů tak má Ventress dokázat, že je hodna být sithskou učednicí.

B2-HA vs Luminara Unduli.jpg

B2-HA vs Luminara Unduli

Na Tranquility Luminara a Ahsoka vyslýchají vězně. V tom na destruktor zaútočí droidí stíhačky a naloďovací plavidla Droch. Ty proniknou pláštěm destruktoru a vypustí dovnitř super bitevní droidy a Asajj Ventress. Zatímco se klonoví vojáci Zelené roty, vedení mistryní Unduli snaží zastavit postup droidů, Ventress pronikne do strojovny destruktoru a zaminuje ji. Poté se vypraví k vězeňským celám, které zůstali hlídat Ahsoka a příslušníci Senátního komanda. Ventress zneškodní vojáky, osvobodí Gunraye a uzavře Ahsoku v cele.

K celám se však vrátí Luminara s jednotkou klonů, a tak obklíčená Ventress odvrátí pozornost dálkovým odpálením nastažených min a unikne. Luminara vyrazí za ní, ale před tím nařídí Ahsoce, aby zůstala hlídat vězně. Ahsoka se však zmítá v pochybnostech, zda má poslechnout příkaz, nebo pomoci mistryni v boji se silnějším nepřítelem. Velitel komanda Argyus ji pobídne, aby šla Luminaře na pomoc, protože on má situaci pod kontrolou.

Ventress vs Unduli a Tano.jpg

Ventress vs Unduli a Tano

Luminara po krátkém souboji s Ventress zůstala ve strojovně zaklíněná pod troskami. Před smrtí ji zachrání včasný zásah Ahsoky, která odrazí Ventressin úder. Přečíslená vražedkyně proto vyšle domluvený signál kapitánu Argyusovi. Ten je podplacen hrabětem Dooku, a tak pobije většinu stráží, osvobodí Gunraye a ukradne Undulin křižník, se kterým odletí. Sithská vražedkyně se pomocí další miny odpoutá od pronásledovatelů, z destruktoru unikne v záchranném modulu a připojí se Argyusovi a Gunrayovi. Na palubě křižníku ještě zabije Argyuse, aby zásluhy za osvobození Gunraye připadly pouze jí.

Luminara a Ahsoka podávají hlášení o incidentu mistru Yodovi a Skywalkerovi. Protože Gunray unikl v republikové lodi, mohou jeho polohu republikové jednotky sledovat. Pronásledovat ho dostane za úkol flotila mistra Fista. Než Ahsoka opustí Tranquility, aby se znovu připojila ke Skywalkerovi, omluví se jí Luminara za to, že neposlouchala padawančina varování o nebezpečnosti Asajj Ventress.

VýskytEditovat

Postavy
Tvorové
Modely droidů
Události
Lokace
Organizace a tituly
Inteligentní druhy
Technika
Zbraně a technologie
Ostatní

Tvorové

Žádní tvorové

Modely droidů

Události

Lokace

Žádné lokace

Inteligentní druhy

Technika

Zbraně a technologie

Ostatní

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki