FANDOM

Eras-canon
[+/-] [zdroj]

Poe Dameron je lidský pilot X-wingu bojující za Odboj a majitel droida BB-8.

ŽivotopisEditovat

Brzký životEditovat

Poe Dameron byl synem Shary Bey a Kese Damerona, kteří oba sloužili v Alianci pro obnovu republiky během Galaktické občanské války. Jako malé dítě vídal vzhledem k pokračujícím operacím proti Impériu po bitvě o Endorsvé své rodiče jen zřídka, jelikož jeho matka byla pilotkou v eskadře Zelených a jeho otec byl členem Pathfinders, proto ho nechávali v péči jeho dědečka. Teprve až po operaci Cinder Dameronovi rodiče opustili Alianci a usadili se na Yavinu 4, kde si postavili dům nedaleko v Síle citlivého stromu, daru od rytíře Jedi Luka Skywalkera. Když vyrostl, přidal se k Odboji bojující proti Prvnímu řádu. Třicet let po epizodě VI. je Poe vyslán na Jakku, kde Lor San Tekka našel část mapy vedoucí k Luku Skywalkerovi. Poklidné předání je narušeno útokem stormtrooperů Prvního řádu. Poe před svým zajetím schvá součást mapy do svého droida BB-8. Poe je odvlečen do velící lodě a krutě vyslíchán Kylo Renem. Brzy je osvobozen stormtrooperem FN-2187, jenž byl vystresován krutostí Prvního řádu a rozhodne se dezertovat a osvobodit Poea. Poe se okamžitě se svým zachráncem spřátelí a společně utečou ve stíhačce TIE, během letu Poe pojmenuje stormtroopera z FN-2187 na Finn. Jsou však zasaženi a ztroskotají na Jakku, zatímco Poe je ze stíhačky vymrštěn okamžitě Finn je vymrštěn ze stíhačky později a domnívá se, že Poe je mrtvý. Poe je zatím vyzvednut z Jakku a odvezen na základnu Odboje. Právě na základně se znovu s Finnem setkávají, na konci filmu velí Poe vzdušnému útoku na Starkiller base. Útok končí úspěchem.

Osbonost a schopnostiEditovat

Poe Dameron byl lidský muž s hnědými vlasy, hnědýma očima a světlou kůží.

Ze zákulisíEditovat

Poe-Dameron

Sběratelská kartička

V Epizodě VII: Síla se probouzí ztvárnil postavu Poa Damerona Oscar Isaac, jehož účast na natáčení byla poprvé zveřejněna 29. dubna 2014. [1] Samotná postava se poprvé objevila v teaser traileru k tomuto filmu 28. listopadu 2014. [2] Jeho jméno bylo odhaleno na sběratelské kartičce na začátku prosince 2014. [3]

Režisér J. J. Abrams uvedl, že postavu Poa Damerona pojmenoval po Morgan Dameronové, asistentce, jenž mu pomáhala při natáčení filmu Star Trek: Do temnoty. [4]

20. března 2015 Isaac uvedl, že se objeví i v Epizodě VIII. [5]

VýskytEditovat

Galerie

ZdrojeEditovat

  1. Obsazení Epizody VII
  2. Teaser trailer Epizody VII
  3. Jména postav z Epizody VII
  4. J. J. Abrams vysvětluje jména postav z Epizody VII
  5. Oscar Isaac se objeví v Epizodě VIII

V síti Wikia

Náhodná Wiki