FANDOM

Eras-legends30px-Era-njo
[+/-] [zdroj]
"Není to stejné jako sledovat smrt rodné planety. Není to stejné, jako kdyby zaútočili na Corellii. Ale vidět, jak orbitální stanice padají na město, vědět, že s každým dopadem umírají miliony lidí, vědět, že těch pár, kteří uprchli do vesmíru v soukromých lodích a opustili své domovy, jsou ti šťastnější… Coruscant umírá, Wedgi. Vůbec ti nedokážu popsat to zoufalství."
Iella Wessiri Antilles[zdroj]
První bitva o Coruscant, známá také jako Pád Coruscantu, byla gigantická bitva, nejzuřivější a nejničivější v historii Coruscant. Yuuzhan Vongové díky ní získali hlavní město a planetu galaxie a prakticky tím rozbili Novou republiku.

PřípravaEditovat

Yuuzhan Vong on Coruscant

Yuuzhan Vongové na Coruscantu

Velitel yuuzhanvongské invaze, válečný pán Tsavong Lah, plánoval udeřit na Coruscant z různých směrů mohutnými flotilami. Ty se měly připravovat na minimálně dvou tajných shromaždištích - okolo planety Reecee a v mlhovině Černá bantha. Obě však byly vyzrazeny, a tak měla Nová republika čas aspoň na částečnou přípravu obrany. Flotilu uprostřed Černé banthy se dokonce podařilo za cenu velkých ztrát rozprášit.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki