FANDOM

[+/-] [zdroj]

První bitva o Obroa-skai během Yuuzhanvongské války byla drtivým vítězstvím Yuuzhan Vongů. Obsazením planety známé svými rozsáhlými knihovnami získali nájezdníci klíčové zpravodajské informace o národech a planetách galaxie.

Přestože informace v Celebratském archivu byly jedním z největších bohatství vlády Nové republiky, obrana planety byla minimální. Navzdory žádostem ředitele Obroanského institutu Bel-dar-Noleka, tvořil planetární obranu pouze pár narychlo opravených obranných platforem Golan a zastaralých válečných lodí, které nebyly schopny čelit Yuuzhan Vongskému útoku.

Jak se dalo předpokládat, novorepubliková obrana byly rychle rozdrcena a bez ohledu na obranné platformy Golan začali Vongové s orbitálním bombardováním planety. Při pohledu z vesmíru původně zelenomodrá planeta se změnila na šedou a rudohnědou. Široké pásy pralesa shořely na popel, ledovce a moře se vypařily. Velká města byla bombardována a případně obsazena, vědci a výzkumníci zajati a obětováni. Knihovny a záznamy připadly kněžské kastě Vongů, která měla za úkol potřebné texty přeložit.

Pádem Obroa-skai byla galaxie šokována a začaly se rozevírat nůžky mezi planetami ležícími v cestě invazní flotile a těmi v relativním bezpečí jádra galaxie.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki