Fandom

Czech Star Wars Wiki

Qwi Xux

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.

[+/-] [zdroj]

Owi Xux, omwatiská žena, byla geniální vědkyně v područí Impéria, jenž byla zodpovědná za zkonstruování Hvězdy smrti a Drtiče sluncí.

ŽivotopisEditovat

Brzký životEditovat

Když bylo Qwi deset let, odvezl ji Wilhuff Tarkin spolu s dalšími devíti dětmi z jiných vesnic na svou základnu. Tarkin byl přesvědčen, že Omwati mají obrovský potenciál v technice a přírodních vědách. Na palubě vesmírné stanice prodělalo všech deset dětí přísné vzdělání, duševní výzvy a testování. Když jakékoli dítě selhalo v nějaké zkoušce, byli donuceni se dívat, jak je celá jejich vesnice bombardována z oběžné dráhy. To se samozřejmě odrazilo na Qwiině psychice, která se i po několika letech bála, že selže. Naučila se odsunout své city, aby se ubránila pocitu beznaděje, když některé z dětí zklamalo.

Po dvou letech této izolace si vyvinula poněkud jiný pohled na svět, protože všechny informace, které dostávala byly imperiály překrouceny tak, aby ji přesvědčily, že její vynálezy jsou pro dobro galaxie. Její individuální studium bylo zaměřeno na znalosti fyziky, matematiky a inženýrství.

Tarkin poslal Qwi do jeho vysoce tajné stanice v mlhovině Chřtán, aby vyvíjela nové zbraně pro Galaktické impérium. Začala řešit složité problémy a navrhovat většinu konstrukce Hvězdy smrti. Jelikož Impérium podávalo jen takové informace, které se jim hodily, byla přesvědčena, že její vynálezy pomáhají lidem pomáhají. Důvodem vývoje Hvězdy smrti bylo například zničení neobydlených planet za účelem těžby cenných rud a hornin. Podobné důvody měl i vývoj Ničitele světů a Drtiče sluncí, pro nějž speciálně vyvinula kvantový krystalický obal.

Nová republikaEditovat

"Je to největší zbraň, jaká kdy byla vynalezena, a já její konstrukcí strávila osm let života. Nečekal jste, že ji tu nechám pro admirála Daalu, že ne?"
―Qwi Xux Hanu Solovi o Drtiči sluncí[zdroj]

Když si Qwi uvědomila, jak velké škody napáchaly její projekty, pomohla Hanu Solovi, Chewbaccovi a Kypu Durronovi utéct v Drtiči sluncí a připojila se k nim. Byli pronásledováni flotilou admirála Daaly, blízko Chřtánu však narazili na Kesselské obranné síly, a v nastalém zmatku se jim podařilo zmizet.

Qwi byla přidělena pod ochranu Wedge Antilles, protože se vláda Nové republiky obávala, že by se admirál Daala mohla pokusit ji unést nebo zabít.

Osobnost a schopnostiEditovat

Qwi Xux prošla v mladí krutým výcvikem. V důsledku filtrování informací, které jí admirál Daala předávala, byla Qwi naivní a myslela si, že zařízení, která vyvinula, byla použita ke konání špatných věcí.

Milovala hudbu, často si při práci broukala nebo zpívala.

Za scénouEditovat

Postavu Qwi Xux vytvořil autor Kevin J. Anderson ve Star Wars Holiday Special.

V triologii Akademie Jedi byla popsána s tmavě fialovýma očima, zatímco v základním průvodci měly její oči světle modrou barvu.

Obrázky: ZDE

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki