Fandom

Czech Star Wars Wiki

Rakamat

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Rakamat byl yuuzhanvongský ještěroidní tvor, podobající se tvarem a velikostí imperiálnímu vozidlu AT-AT, který byl Yuuzhan Vongy využíván k válečným účelům.

PopisEditovat

Tvor vypadal jako obrovský, opancéřovaný slimák porostlý ostny. Měl kostěný krunýř, posetý zelenonomodrými a oranžovými skvrnami a z páteře a boků mu čněly špičaté lávové kanony - yaret-kory, které chrlily žhavé lávové střely až na vzdálenost 2 kilometrů. Přes dvacet metrů dlouhý tvor se pohyboval na šesti masivních nohách. Kromě odolného pancíře z korálu yorik mu ochranu poskytovali i implementovaní dovin basalové, kteří vytvářeli miniaturní černé díry pohlcující nepřátelské střely.

Yuuzhan Vongové používali rakamaty jako analogii útočných a transportních vozidel. Kromě laserových děl na hřbetě vozili i ještěroidní vojáky Chazrachy, které dopravovali do předních linií. Na speciálních platformách vozili také válečné koordinátory yammosky, kteří hordy Chazrachů v bitvách řídili .

HistorieEditovat

Pro pozemní jednotky Nové republiky byl rakamat velmi obtížně zničitelný. V bitvě o Dantooine Luke Skywalker pomocí Síly posunul jednu z černých děr vytvořenou dovin basaly, aby se dotkla tvora a nasála ho do sebe.

V bitvě o Borleias potřeboval Wedge Antilles ke zničení jednoho rakamata šest X-wingů a zakopanou hromadu výbušnin, kterou odpálil pod tvorovýma nohama. Druhý rakamat byl zničen nárazem koralskipperu, který Antilles navedl do kolizního kurzu s tvorem. Mezi stíhacími piloty se pro rakamaty ujala přezdívka masiv, protože tvar jejich těla připomínal pohoří.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki