Fandom

Czech Star Wars Wiki

Repulzor

< Repulzor

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Jabbova jachta.jpg

Jabbova repulzorová jachta

Repulzor, neboli repulzní motor, byla antigravitační technologie, používaná k nadnášení objektů. Repulzory byly velmi rozšířené, používaly se téměř ve všech vozidlech i vesmírných plavidlech.

PopisEditovat

Repulzory fungovaly pouze v oblasti působení gravitační síly, potřebovaly hmotný objekt, proti kterému by mohly působit. Dosah repulzorů v okolí planety byl asi šest jejích průměrů nebo 75 000 km.

Repulzory se umísťovaly na spodní stranu strojů. Protože byla repulzorová technologie relativně nenáročná na energii a dostatečně spolehlivá, používala se prakticky u všech strojů - od droidů přes spídrové motorky, swoop, landspídr, vzdušné spídry, repulzorové saně až po vesmírné lodě schopné pohybu v atmosféře.

Velké vesmírné lodě, schopné přistání na planetě, potřebovaly masivní repulzory i pro parkování na povrchu, protože jejich přistávací podpěry by bez pomoci repulzorů nedokázaly unést hmotnost plavidla.

Verpinové, kteří kolonizovali pás asteroidů Roche, používali repulzory k udržování asteroidů na svém místě. Asi nejvýkonější repulzory v galaxii byly umístěny na povrchu pěti planet Corellianské soustavy. S jejich pomocí zřejmě prastarý druh Celestialů přetáhl planety z jiného místa v galaxii.

Významní výrobci repulzorové technologieEditovat

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki