Fandom

Czech Star Wars Wiki

Resolute (třída Venator)

< Resolute (třída Venator)

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Resolute byl hvězdný destruktor třídy Venator, který během Klonových válek sloužil jako vlajková loď Anakina Skywalkera.

HistorieEditovat

Resolute byl přidělen flotile jediského generála Anakina Skywalkera a stal se jeho vlajkovou lodí. Velícím důstojníkem lodě byl admirál Wullf Yularen. V nepřítomnosti Skywalkera mohli destruktoru velet také Jedi Plo Koon, Obi-Wan Kenobi a Ahsoka Tano.

Bitva o ChristophsisEditovat

Roku 22 PřBY uzavřela Konfederace nezávislých systémů blokádu okolo planety Christophsis, a zároveň tak chytila do pasti výpravu senátora Baila Organy. Skywalker se pokusil s Resolute, dalšími dvěma destruktory a třemi fregatami blokádu prorazit, ale proti početnějšímu nepříteli neměl šanci. Resolute a zbytek flotily museli ustoupit a ukrýt se za měsíc Chripstophsis.

Lov na MalevolenceEditovat

Kaliida Shoals Resolute.jpg

Resolute u stanice Kaliida Shoals

Když republikové velení odhalilo Grievous plán zničit republikovou zdravotnickou stanici pomocí nové superzbraně Malevolence, vyslalo tři destruktory včetně Resolute a Negotiatoru do soustavy Ryndellia. Anakin Skywalker opustil svou loď a letěl ke stanici kratší cestou s eskadrou Stínů. Malevolence napadli a poškodili dříve než udeřila a destruktory, které dorazily později, ji soustředěnou palbou přinutily k ústupu

Bitva o stanici RishiEditovat

Skywalkerova flotila zahnala separatisty od monitorovací stanice na měsíci Rishi, kterou obsadili během příprav k útoku na Kamino. Na palubě Resolute byli za statečnost v boji vyznamenáni klonoví vojáci Pěťák a Echo.

Bitva o BothawuiEditovat

Skywalker rozmístil své tři destruktory Resolute, Pioneer a Dauntless v soustavě Both, aby odrazil separatistický útok na planetu Bothawui. Destruktory byly lákadlem pro Grievousovu flotilu, která nevšímavě proletěla kolem jednotek vozidel AT-TE, rozmístěných na pásu asteroidů. Soustředěnou palbou destruktorů a vozidel byla separatistická flotila rozdrcena.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki