FANDOM

"To co hledáš, není v minulosti, ale v budoucnosti."
―Maz Kanata [zdroj]

Rey byla lidská žena, sběračka a zázračné dítě Síly, která objevila svou citlivost k Síle během své cesty za nalezením legendárního mistra Jedie Luka Skywalkera a přinesla novou naději pro galaxii na pokraji války. Rey vyrostla sama na pusté pouštní planetě Jakku, v naději, že se její rodina jednoho dne vrátí, zdokonalující své schopnosti jako sběračka a bojovnice. Její život se navždy změnil, když narazila na BB-8, astromechanického droida Odboje, který nesl informace o místu pobytu Skywalkera, a na stormtroopera jménem Finn, který dezertoval z Prvního řádu. Spolu byli pronásledováni Prvním řádem, což je donutilo utéct z Jakku na palubě Millennium Falcona, načež jim pomohl Han Solo a Chewbacca během jejich cesty za základnu Odboje na D'Qaru.

Na Takodaně, Rey nalezla světelný meč, který kdysi patřil Lukovi a Anakinovi Skywalkerovi, ale odmítla myšlenku, že světelný meč je náznakem jejího osudu. Rey byla poté unesena temným uživatelem Síly Kylo Renem, který chtěl získat informace o místě pobytu Skywalkera. Během útoku na superzbraň Prvního řádu, základnu Hvězdovrah, byla Rey svědkem smrti Sola rukou Rena a střetla se s temným válečníkem v souboji světelnými meči. Rey, zraněný Finn a Chewbacca unikli na D'Qar a zjistili místo pobytu Skywalkera. Rey se odhodlala do ztraceného světa Ahch-To, našla Skywalkera a navrátila mu jeho otcův světelný meč jako znamení jediné naděje, která galaxii zůstala: návrat Jediů.

Biografie Editovat

Brzký život na Jakku Editovat

Sběračka Editovat

"Ne! Vraťte se!"
―Rey křičí na svou rodinu, aby se vrátila, jak mohla vidět ve vizi později v jejím životě[zdroj]

Rey se narodila roku 15 PřBY, jedenáct let po Bitvě o Endor. Ve svých mladých letech ji z neznámých důvodů opustila její rodina na Jakku, pouštní planetě v Západních oblastech. Věřila, že to bylo nedopatřením a že se jednoho dne vrátí a odvedou domů. Během svého života na Jakku často spařila cizince ve Stanici Niima, hlavním obchodní stanici planety, o nichž si myslela, že na Jakku přicestovali omylem, nevědomky o kruté realitě tohoto písečného světa. Rey se divila, jestli byla opuštěna podobným způsobem, jestli se její rodina dostala na Jakku nehodou a ona byla opuštěna následkem neštěstí. Ať už byly důvody jakékoliv, držela se naděje, že se její rodina jednoho dne vrátí, i přes to, že si začínala uvědomovat, že se nikdy nevrátí. Dlouho si toto nechtěla připustit.

(další info bude přidáno)

Za scénouEditovat

V Epizodě VII: Síla se probouzí a Epizodě VIII: Poslední z Jediů ztvárnila postavu Rey Daisy Ridley, jejíž účast na natáčení byla poprvé zveřejněna 29. dubna 2014. [1] Samotná postava se poprvé objevila v teaser traileru k tomuto filmu 28. listopadu 2014. [2] Její jméno bylo odhaleno na sběratelské kartičce na začátku prosince 2014. [3] Režisér J. J. Abrams uvedl, že příjmení postavy je neuvedeno zcela záměrně. [4]

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

  1. Obsazení Epizody VII
  2. Teaser trailer Epizody VII
  3. Jména postav z Epizody VII
  4. J. J. Abrams vysvětluje jména postav