FANDOM

Rishi byla tropická planeta na Vnějším okraji, obývaná inteligentním ptačím druhem Rishii.

PopisEditovat

Rishii

Rishii

Planeta se nacházela na začátku hyperprostorové trasy, vedoucí k trpasličí galaxii nazývané Labyrint Rishi.

Velkou část planety pokrývaly hory, údolí a bažiny. Domorodí Rishiiové žili ve vysokých horách, zatímco přistěhovalí lidé a další druhy obývali údolí.

HistorieEditovat

Roku 60 PřBY se na planetě usadila sekta následovníků náboženského vůdce jménem H'kig.

Bohaté zásoby minerálu exonium přilákaly během Klonových válek Konfederaci nezávislých systémů, která se pokusila planetu obsadit a jejích nerostné bohatství vyplenit. Armáda droidů však byla odražena společným úsilím Rishiiů a klonových vojáků pod vedením mistra Jedi Kita Fista během bitvy o Rishi.

Kvůli své blízkosti ke Kaminu byla Rishi považována za poslední linii obrany před planetou klonovačů. Proto byla na měsíci Rishi zřízena republiková vojenská základna, která měla za úkol vyhlásit poplach, pokud by se v okolí objevila separatistická flotila.

Po odražení Thrawnovy kampaně si na planetě Rishi vybudoval základnu pašerák Talon Karrde, kam přesídlil poté, co byla prozrazena jeho základna na Myrkru.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat