Fandom

Czech Star Wars Wiki

Ronto

< Ronto

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Ronto byl velký tvor, který byl obvykle využíván jako nákladní zvíře. By známý svou věrností a silou, dokázal unést stovky kilogramů zátěže. Používali ho Jawové na Tatooinu, také se vyskytoval na planetách Nubia a Benja-Rihn.

Biologie a vzhledEditovat

Ronto Tatooine.jpg

Ronto

Podobně jako dewbackové, další tvorové původem z Tatooinu, byli rontové lehce ochočitelní. Měli výborný čich a sluch, dokázali slyšet zvuky v rozsahu 32 kHz. Na druhé straně měli slabý zrak a lekali se náhlých pohybů. Díky kůži vyzařující přebytečné teplo dobře snášeli pobyt v pouštním prostředí, přesto potřebovali velké množství vody.

Na jiné planety se rontové dováželi vzácně. Kvůli jejich lekavosti se nehodli do urbanizovaných prostředí. Dokázala je vystrašit i obyčejná spídrová motorka. Proto byli ideálními pomocníky Jawů, kteří se pohybovali převážně v pustinách.

PoddruhyEditovat

Na Kashyyyk se zřejmě vyskytoval poddruh ronta, který měl oproti svým příbuzným z Tatooinu tmavší zabarvení, delší lebku a menší uši. Byli také méně lekaví a více agresivní. Obvykle se vyskytovali v malých skupinách. Jak se dostali na planetu není známo.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki