Fandom

Czech Star Wars Wiki

Ryn

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Rynové byli příslušníci nomádského druhu známého svou láskou k hudbě.

BiologieEditovat

Rynové byli nevysocí humanoidi se silným chápavým ocasem, bílými vlasy, dlouhými prsty a děravým, zobákovitým nosem, s jehož pomocí dokázali vyluzovat zvuky a hrát na něj jako na flétnu.

Společnost a kulturaEditovat

Jejich společnost se vyznačovala hudebním talentem, přirozenou tajemností a neexistencí psaných záznamů. Byli známí nomádským způsobem života a nadáním pro podvody, což u jiných druhů vedlo vytváření negativních předsudků. Také tvrdili, že vymysleli karetní hru sabacc. V mnoha sektorech byl rynský jazyk zakázán a bylo legální příslušníky tohoto druhu lovit a zotročovat. Mnoho rynských žen pak bylo zneužíváno k rozmnožování populace otroků. Největší koncentrace Rynů se proto nacházela v Korporačním sektoru.

HistorieEditovat

Rynové byli nomádi rozšíření po celé galaxii. Jejich druh pocházel ze světů Jádra, planeta původu však byla dávno zapomenuta. Sami Rynové měli dvě teorie o svém původu. Buď byli potomky tisíců hudebníků najatých na svět, kterému chyběli umělci, nebo potomky žoldáků najatých na ochranu před hrozbou z Vnitřního okraje. Druhou teorii podporoval fakt, že rynský jazyk obsahoval mnoho vojenských výrazů a frází. Zejména skutečnost že výraz "ne-rynský" odpovídal výrazu "civilní".

Během yuuzhanvongské invaze bylo mnoho rynských uprchlíku umístěno na planetu Duro. Po jejím pádu se pokusili osídlit region Senex-Juvex.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki