Fandom

Czech Star Wars Wiki

Saleucami

< Saleucami

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Saleucami byl vyprahlý svět Techno unie s roztroušenými krátery vyplněnými vegetací. Nacházela se mezi planetami Kegan a Handooine na Vnějším okraji. Kolem planety procházela hyperprostorová cesta zvaná Talcenský tranzit, který spojoval Perlemianskou obchodní cestu se soustavou Kuthic.

GeografieEditovat

Jméno Saleucami znamenalo ve wroonianštině "oáza", byla to totiž jedinná obyvatelná planeta v soustavě plné mrtvých, neobyvatelných světů a asteroidů. Tyto asteroidy často křížily dráhu planety, bombardovaly její povrch a vytvářely kruhovité krátery a moře a tím rozvířily podzemní vodu a minerály. Úrodná půda byla ohřívána geotermálními prameny. Krátery se tak staly ohnisky života na povrchu planety. Jednou z forem vegetace byly baňaté stromy.

Planeta neměla žádné původní inteligentní druhy, ale díky příjemnému klimatu byla brzo kolonizována Weequayi, Grany, Wrooniany a Twi'leky a stala se obchodním střediskem na Vnějším okraji. Kolonisté žili v zakotvených vesmírných lodích, nebo jedinném městě, které sloužilo jako kosmoport. Pod povrchem planety byl systém lávových tunelů a geotermálních pramenů, které dodávaly městu energii a poskytovaly teplo během studených pouštních nocí.

HistorieEditovat

Poprvé byla planeta kolonizována Wrooniany okolo 6 100 PřBY, kteří jí dali jméno. Pod přímou kontrolu Techno unie se Saleucami dostalo roku 35 PřBY, tři roky před bitvou o Naboo.

Okolo 67 PřBY se na Saleucami usadila k Síle citlivá žena druhu Iktotchi, která předpověděla pád Galaktické republiky a řádu Jedi, Klonové války i vzestup Impéria. O tomto proroctví se dozvěděl Darth Plagueis, a proto přiletěl na planetu a věštkyni zabil ve snaze utajit své plány před prozrazením.

Klonové válkyEditovat

Během Klonových válek bylo Saleucami důležitým členem Konfederace nezávislých systémů. Nejvyšší kancléř Palpatine kvůli tomu Saleucami spolu s planetami Felucia a Mygeeto označil za Triádu zla.

Výskyt:Editovat

  • Star Wars: Republic: The Siege of Saleucami

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki