Fandom

Czech Star Wars Wiki

Salla Zend

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Salla Zend byla pašeračka a expřítelkyně Hana Sola. Ona a její společník Shug Ninx pomáhali Hanovi a Leie osvobodit Luka Skywalkera a překazit plány vzkříšeného císaře Palpatina. Vlastnila mimo jiné velmi rychlou transportní loď Starlight Intruder.

ŽivotopisEditovat

Salla měla nadání pro opravy a úpravy strojů. Nechtěla však studovat na inženýra nebo technika, více ji lákal život palubního mechanika na firemních vesmírných lodích. Časem si ušetřila dostatek peněz, aby si mohla vzít půjčku na vlastní loď.

Její první lodí byl lehký frachťák Rimrunner, který si upravila a splácela svůj dluh pašováním společně s Hanem Solo.

Byla jednou z mnoha pašeráků, kteří bojovali proti Impériu v bitvě o Nar Shaddaa. Osobně zničila třaskavými střelami tři lehké křižníky třídy Guardian.

Její závod s Hanem Solo okolo neutronové hvězdy málem skončil tragicky, když se porouchal její hyperpohon a Solo skoro zemřel při její záchraně. Rozrušená Salla požádala Hana o sňatek, ale Solo její nabídku odmítl.

Později navázala spolupráci s pašerákem Shugem Ninxem a pořídila si novou loď jménem Starlight Intruder.

Záchrana SkywalkeraEditovat

Stalight Intruder 3.jpg

Starlight Intruder nese Millennium Falcon

Han Solo se vrátil na měsíc Nar Shaddaa a vyhledal Sallu, aby ji požádal o pomoc s osvobozením Luka Skywalkera ze spárů vzříšeného císaře Palpatina. Použili Sallin Starlight Intruder k propašování Millennium Falcon na imperiální planetu Byss, odkud císař řídil své Impérium. Potože však vnikli do bezpečnostní zóny okolo císařovy citadely, byl jí Intruder imperiálními úřady zabaven.

Se Shugem proto chtěli odletět na Falconu, ale byli zajati hlídkovacím Hunter-Killer probotem. Dokázali nad ním zevnitř převzít kontrolu a s pomocí jeho zbraní osvobodili Hana a Chewbaccu z vězení v citadele. Poté znovu unikli ve Falconu.

Znovu na ByssuEditovat

Shug si pořídil novou loď Salvager Three, a oba se znovu vypravili na Byss, aby pátrali po Starlight Intruderu. Ten už byl dávno rozebrán, ale zato na orbitě planety objevili novou císařovu superzbraň Galaxy Gun. Navíc přemluvili posádky dalších dvou pašeráckých lodí, aby pomohly evakuovat jednotky Nové republiky po neúspěšném útoku na císařovu citadelu. S nimi zamířili k planetě Nový Alderaan, kam dorazili právě včas, aby odrazili imperiální útok na novorepublikovou základnu.

VýskytEditovat

Salla Zend Shug Ninx.jpg

Shug Ninx a Salla Zend

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki