Fandom

Czech Star Wars Wiki

Sam Witwer

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku je ze skutečného světa.
[+/-] [zdroj]

Samuel Stewart Witwer, narozený 20. října 1977, je herec, známý pro svou hlasovou práci na postavě Galena Mareka (Starkiller), tajného učedníka Darth Vader ve Star Wars: The Force Unleashed, kde také namluvil císaře Palpatina. Naposledy poskytl hlas Darthu Maulovi v seriálu Star Wars: Klonové války.

ŽivotopisEditovat

Samuel Stewart Witwer se narodil 20. října 1977 v Glenview ve státě Illinois, v podstatě jde o součást Chicaga. Studoval Glenbrook South High School a následně Juilliard School of Drama. Věnoval se divadlu a už tehdy i hudbě. Následně se přestěhoval do Los Angeles a začal se objevovat v televizi v rolích, které autorům často ani nestály za pojmenování.

Úplně první byl seriál POHOTOVOST, k vidění byl i v dalších seriálech, které šly i u nás jako JAG, ANGEL (kde nebyl k poznání), KRIMINÁLKA LAS VEGAS a NÁMOŘNÍ VYŠETŘOVACÍ SLUŽBA (kde mu to moc slušelo). Opravdu poprvé to ale pro většinu z nás bylo v seriálu Sci-Fi Channel BATTLESTAR GALACTICA, kde si v jedenácti epizodách zahrál Lt. Alexe Quartararo, call sign Crashdown. Poté, co zde dokázal, co v něm je, konečně se mu dostalo většího prostoru. Snad každý už ho poznal jako Neila Perryho v DEXTEROVI, vojína Jessupa v Kingově MLZE, nebo aspoň jako Davise Blooma/Doomsdaye ve SMALLVILLU. A potom si konečně splnil svůj velký sen. Vlastně dva sny.

Ten první byla kapela The Crashtones a její první album Colorful of the Stereo z roku 2006.Ten druhý sen je Starkiller/Galen Marek ve videohře Star Wars: The Force Unleashed, což si jako pravý fan Hvězdných válek náležitě užíval. Konečně byl to on sám, kdo řekl: “Shakespeare is awesome. Art is awesome... but why I really got into the business was to have an action figure with a FRIGGIN LIGHTSABER!!! OK!“

V současnosti žije nadále v Los Angeles, natáčí remake britské série BEING HUMAN a snad se brzy objeví i ve větších filmových rolích, protože od tohoto přátelského chlápka, který, kdo ví proč, často a rád hraje záporáky, můžeme ještě hodně očekávat.

Práce na Star Wars Editovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki