FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Sernpidal byla třetí planeta soustavy Julevian, nejlidnatější v celém sektoru, adoptovaná Sernpidalany, druhem pocházejícím z planety Hettitite. Byla jednou z prvních, která byla napadena a zničena při yuuzhanvongské invazi. Povrch planety byl spíše suchý a prašný, protkaný vlhkými roklemi a podzemními agrofarmami.

HistorieEditovat

Během Jediské občanské války byla planeta pod kontrolou Sithského impéria, kterému sloužila jako hlavní základna pro citlivé vojenské kódy a vybavení. Později během Velké galaktické války byla její vláda nahrazena loutkovým režimem, který ve válce stranil Sith.

V roce 365 PřBY byla planeta osídlena novým druhem z planety Hettitite, kterou ohrožovala supernova. Sernpidalanská populace dosáhla počtu 8 milionů, čímž se stala největší v Dalobianském sektoru.

Tím se planeta stala primárním terčem Yuuzhan Vongské invaze. V roce 25 PBY na ni poblíž hlavního města Sernpidal City Yuuzhan Vongové umístili dovin basala, který svou svou schopností ovlivňovat gravitaci začal působit na Dobido, menší ze dvou měsíců planety, a ten se začal přibližovat k planetě. Chewbacca, Han a Anakin Solo se až do poslední chvíle pokoušeli evakuovat co nejvíce obyvatel a zničit dovin basala. Chewbacca při tomto pokusu zahynul. Náraz měsíce do planety strhl část její atmosféry a roztříštil povrch jedné polokoule. Vongové trosky použili k pěstování svých lodí.

Dobido Sernpidal.jpg

Dobido padá na Sernpidal.

Nová republika odpověděla vysláním eskadry Rogue, protože se domnívala, že Vongové v soustavě budují novou superzbraň. Při útoku byl zbytek planety zničen.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki