Fandom

Czech Star Wars Wiki

Shmi Skywalker Lars

< Shmi Skywalker Lars

3 470stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]
"Ale tomu už nezabráníš, tak jako nezabráníš sluncím zapadat."
―Shmi Skywalker ke svému synovi[zdroj]

Shmi strávila většinu svého života jako otrokyně. Piráti ji zajali už v útlém věku a prodali, takže vystřídala řadu pánů jako například Pi-lippu, Gardullu Hutt a Watta. Její syn Anakin projevoval silnou citlivost k Síle a ona měla podezření, že Síla ovlivňuje jeho vnímání. Když Anakin opouštěl Tatooine, aby se stal rytířem Jedi, Watto si Shmi ponechal, takže musela zůstat v otroctví. Cliegg Lars vykoupil její svobodu a stal se jejím manželem. Deset let po Anakinově odjezdu zajali Shmi tusken nájezdníci a mučili ji. Zemřela, když předtím naposled uviděla svého syna.

ŽivotopisEditovat

Brzký životEditovat

Shmi se narodila v roce 72 PřBY. V šesti letech se ona a její rodina vypravili na cestu na Vnější okraj, kde byli zajati piráty a Shmi prodána do otroctví.

Život jako otrokyněEditovat

"Tady Republika neexistuje. Musíme se o sebe starat sami."
―Shmi Skywalker k Padmé Amidale[zdroj]
AnakinShmi.jpg

Příjezd Shmi a Anakina na Tatooine

Shmi měla těžké dětství, kdy byla jako otrokyně převážena z jednoho systému do druhého a vystřídala několik majitelů. Po dosažení dospělosti byla nucena uklízet a starat se o domácnost. Zatímco někteří její majitelé na ni byli krutí, jiní, například Pi-Lippa, ji naučil mnohým technickým dovednostem. Pi-Lippa plánovala, že Shmi osvobodí z otroctví, poté však zemřela a Skywalker byla prodána příbuzným.

V té době Shmi zjistila, že je těhotná a porodila syna, kterého pojmenovala Anakin. Shmi nedokázala vysvětlit, jaktože byl její syn počat bez otce, nicméně ho s radostí vychovávala.

O tři roky později přešli Shmi a Anakin do vlastníctví kriminálníka Hutta Gardulla, který je převezl na Tatooine. Gardulla byl krutý pán a neměl ohledy na Shmi a jejího syna, například malého Anakina nutil účastnit se závodů v kluzácích, protože si myslel, že by chlapec byl schopen vyhrát.

343px-ShmiAnniemoment.jpg

Shmi a Anakin ve Wattově obchodě.

Když je Gardulla prohrál v sázce, Anakin a Shmi se stali majetkem Watta, který byl stejně krutý jako jejich předchozí majitel. Ve Wattově vlastnictví měli dovoleno jen velmi málo osobních věcí. V té době Shmi trávila nejvíce času staráním se o svého dobrodružného syna, který se buď snažil sehnat díly pro Wattův obchod nebo někomu pomáhal. Často se dostával do problémů, Shmi ho ani tak neodradila od jeho snahy pomáhat statním, přestože se bála, že se mu jednoho dne něco stane. Matka a syn si byli velmi blízcí, a i když neměli moc peněz, Anakin jí často nosil drobné dárky nebo pro ni vymýšlel jednoduché vynálezy, které mohli prodat nebo použít při práci. Jedním takovým vynálezem byl i droid, kterého se Anakinovi podařilo sestrojit ze součástek, které našel na Wattově vrakovišti.

Oběť matkyEditovat

"Moje místo je tady, i moje budoucnost. Je čas, abys odešel. ... Teď běž. A neohlížej se."
―Shmi k Anakinovi[zdroj]
Anakinandmom.jpg

Rozloučení Shmi a Anakina

Jednoho dne po návratu do domu, který obývala ona a Anakin, se Shmi setkala s mistrem Jedi Qui-Gonem Jinnem a jeho společníky z Naboo, Padmé Amidalou, Jar Jar Binksem a astromechem R2-D2. Shmi skupině nabídla, že mohou zůstat u nich, než skončí bouře, která se prohnala přes Mos Espa.

Za scénouEditovat

Obrázky: ZDE

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki