Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka

< Stíhačka

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Stihacky ruzne tridy.jpg

různé třídy a modely stíhaček

Za stíhačku byl považován malý, obratný stroj, určený k boji s jinými vesmírnými plavidly.

PopisEditovat

Převážná část stíhaček mohla operovat ve vesmíru i v atmosféře. Většinou byly pilotovány jedním pilotem, kterému často s navigací a složitými manévry pomáhal astromechanický droid. Existovaly i bezpilotní, na dálku ovládané droidí stíhačky.

Jednoduché stíhačky krátkého doletu byly na bojiště dopravovány na palubách větších válečných lodí. Složitější a větší stíhačky vybavené hyperpohonem mohly cestovat na delší vzdálenosti hyperprostorem. Některé modely využívaly přídavné hyperprostorové prstence, které zvětšovaly jejich operační dosah.

PoužitíEditovat

Stihacky srovnani velikosti.jpg

srovnání velikostí stíhaček Galaktické občanské války

V boji byly stíhačky určeny k ničení malých pozemních cílů a k boji se plavidly protivníka. Ve vesmírných bitvách měly za úkol obtěžovat velká válečná plavidla a napadat jejich slabá místa a oslabené štíty. Jejich laserové zbraně obvykle nedokázaly prorazit silné štíty, ale koordinovaný útok skupiny stíhaček vyzbrojených navíc protonovými torpédy nebo třaskavými střelami dokázal projít přes obranu protivníka a zničit i hlavní vesmírné lodě.

K boji s nepřátelskými stíhačkami byly určeny rychlé a obratné stroje označované jako interceptory.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki