Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka A/SF-01 B-wing

< Stíhačka A/SF-01 B-wing

3 530stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

Stíhačka A/SF-01 B-wing je nejsilnější a nejtěžší útočná stíhačka Aliance, navržená speciálně k útokům proti velkým lodím a základnám. Přestože je jen o 4 metry delší než X-wing, má větší palebnou sílu než některé Imperiální hlídkové stroje.

B-wing byl navržen velitelem Ackbarem s pomocí inženýrů z kolonie Verpin patřící Slayn and Korpil. V podstatě je to dlouhé křídlo s kokpitem na konci. Při boji se vyklopí poblíž středu dvě křidélka na kterých jsou zbraňové závěsy. Stroj má neobvyklý stabilizační systém umožňující setrvání kokpitu ve stabilní poloze, zatímco zbytek stroje se kolem něj otáčí. To pomáhá redukovat namáhání materiálu při některých manévrech. Tento bizardní, leč účinný systém je však noční můrou pro mechaniky, neboť B-wing vyžaduje více obsluhy a údržby na letovou hodinu než jakýkoli jiný stroj Aliance.

Ovládání B-Wingu je tak složité, že jen pár pilotů má na jejich řízení dostatečnou kvalifikaci. Z tohoto důvodu jsou tito piloti natolik svázáni se svou lodí, že obvykle osobně dohlížejí na každou opravu nebo úpravu. Zdokonalený zaměřovací systém této lodi koordinuje iontové kanóny a torpédomety tak, aby poskytoval maximální palebnou sílu proti jednomu určitému cíli. Jeho podsvětelná rychlost je průměrná, ale hypermotor vyvine pouze poloviční rychlost v porovnání s jinými stíhačkami Aliance. Navigační systém B-Wingu je schopen najednou pojmout pouze dvojici souřadnic. Tyto stroje bylo možno spatřit při útoku na druhou Hvězdu smrti.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki