Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka Aggressive Reconnaissance-170

3 533stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Stíhačka Aggressive Reconnaissance-170, označovaná také ARC-170 byla těžká stíhačka používaná Republikovým loďstvem během Klonových válek. Stíhačka společnosti Incom Corporation byla předchůdcem stíhaček T-65 X-wing.

PopisEditovat

ARC-170 prurez.jpg

průřez stíhačkou

ARC-170 byla vyráběna společnostmi Incom a Subpro. Stejně jako další stíhačky té doby byl design stroje tvořen protáhlým štíhlým trupem, obklopeným motory. Také měla rozevíratelná křídla, která pomáhala odvádět přebytečné teplo z motorů a stabilizovala stíhačku při letu v atmosféře.

ARC-170 znamenala odklon od směru, kterým se ubíral design stíhaček v období Klonových válek. Stroje jako Alpha-3 Nimbus nebo Eta-2 Actis byly malé, rychlé a obratné, čemuž obětovaly těžké zbraně, štíty a hyperpohon. ARC-170 byla velká, odolná a dokázala plnit dlouhodobé nezávislé úkoly.

PoužitíEditovat

Stíhačky byly často vysílány na nebezpečné průzkumné mise a hluboké výpady do napřátelského prostoru. K tomu byly stroje vybaveny hyperpohonem třídy 1,5 a soustavou výkonných senzorů a skenerů, umístěných v mohutné přední části trupu. Stíhačka mohla nést dostatek paliva a zásob na pětidenní operace, jejich váha se však projevovala v nízké podsvětelné rychlosti stíhačky. Při útocích tvořily ARC-170 hlavní údernou sílu. Boky a záda jim většinou chránily stroje Eta-2 a V-wingy.

VýzbrojEditovat

ARC-170 2.jpg
ARC-170 nesly mohutnou výzbroj tvořenou šesti protonovými torpédy a dvěmi, na stíhačku neobvykle velkými, laserovými děly, uchycenými na koncích křídel.

Obranu proti menším a obratnějším nepřátelským strojům tvořily mimo pancéřování a štítů také dvě ocastí laserová děla. Posádku tvořili pilot, přední střelec z hlavních děl a zadní střelec, ovládající ocasní lasery. Stíhačka měla k dispozici také astromechanického droida, který pomáhal s navigací a opravami stroje.

HistorieEditovat

Stíhačky byly do republikových ozbrojených sil začleněny krátce před vypuknutím Klonových válek, kde našly široké a intenzivní uplatnění.

V bitvě o Malastare doprovázely a chránily eskadru stíhaček BTL Y-wing, nesoucích elektro-protonové bomby, před separatistickými tanky AAT.

Během bitvy o Coruscant doprovázela jednotka Squad Seven stroje Anakina Skywalkera a Obi-Wana Kenobiho při výpadu ke křižníku Invisible Hand. Velké stroje se k tomuto úkolu příliš nehodily a jednotka utrpěla těžké ztráty od malých separatistický droidích stíhaček Trifighter a naváděných protiletadlových střel.

VýskytEditovat

ARC-170.jpg

ARC-170

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki