Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka CF9 Crossfire

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

CF9 Crossfire byla stíhačka vyráběná společností Incom Corporation pro Galaktickou alianci.

PopisEditovat

Relativně krátká a široká stíhačka byla rozměrově menší než předchozí modely Z-95 Headhunter, T-65 X-wing nebo X-83 TwinTail. Hlavním rysem stíhačky byla dvě křídla umístěná před trupem stroje. Přední křídlo bylo uchyceno na pevno ve vodorovné pozici, zadní křídlo se podle potřeby sklápělo o 90 stupňů. V hangáru a během vzletu a přistání zůstávalo vodorovně, v bojové situaci se sklápělo do horizontální polohy. Křídlo bylo relativně tenké, takže nezastíralo pilotův výhled dopředu. Na koncích křídel byla čtyři laserová děla, jejichž střelba se křížila.

Pilot ovládal stíhačku z kokpitu, který byl izolován od zbytku stroje a měl vlastní posvětelný pohon. V případě zasažení stíhačky bylo možné kokpit oddělit a použít ho jako záchranný modul. Také umožňoval usazení druhého člena posádky, který mohl sedět zády k pilotovi a ovládat zadní laserová děla.

HistorieEditovat

CF9 Crossfire byla hlavní stíhačkou Galaktické aliance a jejího Pozůstatku, se kterými bojovala proti Impériu. Létala na nich také eskadra Rogue, která jimi nahradila starší X-wingy. V bitvě o Mon Calamari s nimi dokázala odrážet imperiální stíhače na TIE Predatorech dostatečně dlouho na to, aby alianční jednotky dokázaly ukrást destruktor Imperious a ustoupit z boje.

CF9 Crossfire vs TIE Predator.jpg

CF9 Crossfire vs TIE Predator

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki