Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka I4 Ionizer

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Stíhačka I4 Ionizer byla stíhačka vyráběná společností Koensayr Manufacturing. Sloužila v obranných silách Galaktické aliance v období Sithsko-Imperiální a následující Druhé imperiální občanské války.

PopisEditovat

Design stíhačky nezapřel svůj původ u společnosti Koensayr Manufacturing, zejména tvar trupu a kokpitu silně připomínal slavnou povstaleckou stíhačku BTL Y-wing z dob Galaktické občanské války. Pouze místo gondol s motory byla k trupu připojena křídla. Hlavní výzbrojí stíhačky byla dvojice středních iontových děl, sekundárními zbraněmi byla laserová děla a iontová torpéda. Stíhačka byla tedy velmi dobře vyzbrojena, naopak měla pouze slabé štíty. Důvodem byly energetické interference mezi výkonnými iontovými zbraněmi a štítovým generátorem.

PoužitíEditovat

Raketoplan Nune I4 Ionizer.jpg

Ionizery útočí na raketoplán třídy Nune

Ionizery získaly svoje jméno podle své iontové výzbroje určené k vyřazování nepřátelských plavidel. Eskadra Ionizerů dokázala jednou salvou vyřadit malý frachťák, a pokud se kořistí Ionizerů stala hlavní loď, dokázaly vyřadit její klíčové systémy. Ještě účinnější než iontová děla byla iontová torpéda, obsahující kondenzátor, který se vybil po nárazu do trupu cíle. Uvolněná energie totálně vyřadila z provozu menší plavidla, nebo systémy v okolí nárazu u velkých vesmírných lodí.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki