Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka R-28

3 506stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

Stíhačka R-28 byla stíhačka vyráběná společností Incom Corporation v období během a po Galaktické občanské válce. Na svou velikost byla loď relativně silně vyzbrojená, přestože polovina jejích zbraní (iontové kanony) nebyla smrtící.

HistorieEditovat

Stíhačka byla navržena v době Galaktické občanské války. Tehdy ji ale zastínily populární stíhačky série X-wing. Proto byla její výroba zastavena. Po založení Galaktické aliance byl její koncept doplněn moderní technologií a znovu zaveden do výroby. Stala se tak mezistupněm mezi stíhačkami T-65 X-wing a X-83 Twintail.

A'Sharad Hett použil R-28 k cestě do Neznámých regionů, kde se ještě před začátkem Yuuzhanvongské války setkal s flotilou Yuuzhan Vongů. Jeho stíhačka byla sestřelena a narazila do vongské průzkumné lodi.

Okolo 137 PBY byla R-28 běžnou stíhačkou, kterou používaly zejména místní ozbrojené síly a civilní piloti.  Ačkoliv už byla zastaralá, stále byla jednou z nejběžnějšch stíhaček v galaxii.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki