Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka RZ-1 A-wing

< Stíhačka RZ-1 A-wing

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

RZ-1 A-wing interceptor, jednoduše nazýván A-wing, je stíhačka, používaná Aliancí pro obnovu republiky v době Galakitcké občanské války. Jako jedna z nejrychlejších masově vyráběných lodí v galaxii byl A-wing dokonce rychlejší než TIE Interceptor, na rozdíl od něj však měl štíty a hyperpohon.

HistorieEditovat

Awing egvv.jpg
Po vypuknutí otevřené rebelie proti Císaři se Aliance začala vyzbrojovat. Tehdy navrhl generál Jan Dodonna A-Wing. Byl sestaven z vybavení a součástek, které měly jednotky Aliance k dispozici. Při jeho stavbě byl kladen důraz zejména na rychlost, obratnost a spolehlivost. Přestože má A-Wing malou palebnou sílu neznamená to, že by nebyl nebezpečný. O efektivitě jeho unikátního palebného systému se přesvědčilo mnoho sebevědomých pilotů Impéria. Unikátnost tohoto systému spočívala v tom, že se hlavně kanónů mohly pohybovat v rozsahu 60ti stupňů. A-Wing tedy mohl pokračovat v palbě i v momentě, kdy cíl míjel a tedy mu byl nejblíže. Další výhodou A-Wingů je zařízení na rušení senzorů napájené z generátoru stíhačky. Takto mohl A-Wing mást senzory nepřátel, pro které tak bylo mnohem obtížnější A-Wing zasáhnout. To bylo ještě umocněno jeho velikostí, rychlostí a obratností. A tak, i když A-Wing má slabé štíty, pancéřování i výzbroj představoval tento stroj značné nebezpečí pro drobné nepřátelské stroje jako stíhačky a zejména lehké bombardéry.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki