Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka TIE/LN

< Stíhačka TIE/LN

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

TIE Fighter je nejznámnějším symbolem Imperiální flotily. Lze je nalézt na menších Imperiálních křižnících a na odlehlých základnách Říše. Jsou to krátkodosahové stihačky, snadno rezeznatelné podle dvojice solárních panelů umístěných na opačných stranách malého kupovitého kokpitu. Bývají nasazovány jak při obraně planet a křižníků, tak i při eskortě či útoku proti nepřátelským silám. TIE Fighter má pouze podsvětelné motory, které mu poskytují vysokou rychlost a manévrovací schopnosti, ale také jej nutí vracet se na svou základnu a znemožňují mu únik z boje do hyperprostoru. Základní verze nemá žádné štíty, přídavné zbraně a také systémy podpory života. Piloti tedy musí nosit hermetické obleky vybavené recyklátory vzduchu. TIE Fighter má dva, dopředu namířené laserové kanóny, které berou energii ze stejného zdroje jako většina lodních systémů - ze solárních panelů. Vzhledem k jejich rozšíření se později objevily mnohé modifikace základního stroje. První se stala tzv. šedá verze postavená z odolnějších slitin použitých nedlouho poté při konstrukci TIE Interceptoru. Šedá verze TIE/In byla dále modifikována na průzkumný stroj TIE/rc, lehký bombardér pro pozemní podporu TIE/gt a TIE/fc, který sloužil jako stroj pro poskytování telemetrických a navigačních dat velkých křižníků, čímž umožnil provádět lépe koordinované a přesnější útoky. Dalším výrazným přínosem bylo doplnění stroje o štíty, které provedl admirál Zaarin. Tyto stroje bylo možno vidět téměř při všech akcích Impéria.

Thumb

V síti Wikia

Náhodná Wiki