Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka V-19 Torrent

< Stíhačka V-19 Torrent

3 506stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Stíhačka V-19 Torrent byl stroj s mimořádně velkou rychlostí a menévrovatelností používaný Velkou armádou republiky v Klonových válkách. Byl to předchůdce stíhačky Alpha-3 třídy Nimbus.

Vybavení a výzbrojEditovat

V-19 byl jedinečný v tom, že jeho křídla mohla měnit svou polohu a to přidalo stíhačce na ovladatelnosti. Prostřední křídla se dala otáčet a kokpit se při nasedání a vysedání vysunoval. Stíhačku poháněly tři motory, dva byly vedle kokpitu a jeden na prostředním křídle.

Výzbroj stíhačky se skládala ze dvou blasterových děl na konci křídel a dvou raketometů s třaskavými střelami. Tyto rakety byly schopné zaměřit své cíle a držet se ho, dokud ho nezasáhly.

HistorieEditovat

V-19 byla poprvé vyzkoušena při bitvě o Geonosis, po které se stala jednou z nejpoužívanějších stíhaček Velké armády. Jediným problémem těchto strojů bylo dlouhé několikaměsíční školení pilotů.

TethEditovat

V-19 byly přítomny během bitvy o Teth, kdy Jedi Obi-Wan Kenobi dorazil s posilami na pomoc Anakinu Skywalkerovi. Kenobi vedl letku proti separatistickým stíhačkám. Když se Skywalker snažil vzlétnout, přiletěl jeden supí droid a havaroval v hangáru, kde zničil všechny V-19.

RylothEditovat

Stíhačky byly nasazeny během bitvy o Ryloth, kde Ahsoka Tano vedla letku proti separatistické blokádě. Celá skupina byla chycena do pasti a přinucena ustoupit. Z boje se vrátily pouze dva stroje.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki