FANDOM

[+/-] [zdroj]

Stíhačka třídy Dagger byla ve velkém množství vyráběna společností Republic Sienar Systems v období před Klonovými válkami.

PopisEditovat

Stíhačka třídy Dagger čelní pohled.jpg

čelní pohled

Stíhačka měla trojkřídlý design s křídly, která svým tvarem připomínala dýku. Během letu křídla rotovala kolem kokpitu, který zůstával nehybný. Laserové kanony byly připevněny na trupu v místech připojení křídel.

Stíhačka byla malá, rychlá, pohyblivá, dobře vyzbrojená a relativně levná. Na druhou stranu nebyla vybavena systémem podpory života, deflektorním štítem ani gravitačním kompenzátorem. Pilot se tak v bitvě musel spoléhat pouze na své schopnosti. Vzhledem připomínala stíhačky TIE Phantom a V38 assault fighter.

HistorieEditovat

Stíhačky byly po tisící vyráběny před Klonovými válkami. Hlavními odběrateli byly planetární obranné jednotky i žoldácké organizace. Jednu takovou organizaci najala Obchodní federace s úkolem odstranit nabooské piloty Rhyse Dallowse a Vanu Sage, kteří získali kompromitující informace o pokusu o únos královny Amidaly z Naboo. První tři vlny tohoto útoku tvořily právě stíhačky třídy Dagger.

Na konci Klonových válek byly stíhačky součástí mnoha planetární flotil separatistických světů. Jejich výroba byla zastavena po vyhlášení Galaktického impéria, kdy císař Palpatine společnost Republic Sienar Systems rozpustil.

Nástupnická společnost Sienar Fleet Systems použila množství konstrukčních prvků z této třídy v designech stíhaček TIE Phantom a V38.
Stíhačka třídy Dagger koncept.jpg

Výtvarný koncept stíhačky

VýskytEditovat

  • Star Wars: Starfighter
  • Star Wars: Jedi Starfighter

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki