Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka třídy Fury

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Stíhačky třídy Fury používali členové Řádu jednoho Sitha v období Darth Kraytova galaktického impéria. Její design vznikl úpravou staré republikové stíhačky Cutlass-9.

PopisEditovat

Trida Fury.jpg
Stíhačku tvořila dvě dopředu a dolů zahnutá křídla pripojená k centrálnímu kokpitu. Byla poháněna třemi iontovými motory. Dva menší byly upevněny pod křídly, větší pod trupem stroje. Stíhačka byla vyzbrojena dvěmi laserovými děly umístěnými pod špicí kokpitu. Kokpit byl prostornější a pohodlnější, než bylo u stíhaček zvykem a proto se stroj hodil i k dlouhým letům. S řízením a navigací pomáhal astromechanický droid.

HistorieEditovat

Stíhačky byly vyráběny společností SoroSuub a poprvé byly nasazeny do boje na konci Sithsko-Imperiální války.

Sith je používali zejména při plnění úkolů, na které byli vysíláni svým mistrem Kraytem, např. Darth Talon v tomto stroji pronásledovala princeznu Marasiah Fel na planetu Vendaxa, Darth Wyyrlok III cestoval na planetu Prakith, kde se utkal s Darth Andedduem.

Během operace Thunderstroke bylo mnoho stíhaček umístěno na palubě destruktoru War Hammer, odkud vzlétali do boje proti eskadře Skull.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki