FANDOM

Eras-legends30px-Era-leg
[+/-] [zdroj]

Stíhačky třídy Predator, známé také jako TIE Predatory a přezdívané "Bulva", byly stíhačky vyráběné společností Sienar Fleet Systems pro Felovo impérium přibližně od roku 130 PBY.

PopisEditovat

TIE Predator 2

Letka Predatorů

Predatory byly považovány za nástupce stíhaček Interceptor TIE/IN a byly stejně obratné a těžce ozbrojené. Navíc byly oproti starším modelům vybaveny hypermotory a deflektorními štíty. Podobně jako chisské Clawcrafty měly Predatory nastavitelná křídla, což zvyšovalo obratnost stíhaček. Skládací křídla také zabírala méně prostoru při dokování v hangáru, stíhačky se složenými křídly dozadu se zavěšovaly kokpitem dolů na speciální rapě.

Predatory měly dva designy rámování skla v kokpitu. Klasický TIE design s kulatým rámováním měli na svých strojích většinou velitelé eskader, zatímco ostatní stroje měly horizontální mřížovaný rám.

HistorieEditovat

Predatory sloužily jako primární stíhačky Felova impéria během Sithsko-Imperiální války. Po rozdělení impéria na Impérium v exilu a Kraytovo impérium zůstaly ve službách obou říší. V Kraytově loďstvu byly časem nahrazovány novými stroji, známými jako sithsko-imperiální stíhačka.
TIE Predator 3

Predatory na dokovací rampě

Roku 130 PBY vyslal moff Rulf Yage jednotku Predatorů zničit praxeum Jediů na planetě Ossus. Krátký souboj s nimi svedl Cade Skywalker ve stíhačce X-83 TwinTail. Známou letkou používající tyto stroje byla eskadra Skull.

Na Predatorech létali také Imperiální rytíři věrní Roanu Felovi.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki