Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stíhačka třídy Predator

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Stíhačky třídy Predator, známé také jako TIE Predatory a přezdívané "Bulva", byly stíhačky vyráběné společností Sienar Fleet Systems pro Felovo impérium přibližně od roku 130 PBY.

PopisEditovat

TIE Predator 2.jpg

Letka Predatorů

Predatory byly považovány za nástupce stíhaček Interceptor TIE/IN a byly stejně obratné a těžce ozbrojené. Navíc byly oproti starším modelům vybaveny hypermotory a deflektorními štíty. Podobně jako chisské Clawcrafty měly Predatory nastavitelná křídla, což zvyšovalo obratnost stíhaček. Skládací křídla také zabírala méně prostoru při dokování v hangáru, stíhačky se složenými křídly dozadu se zavěšovaly kokpitem dolů na speciální rapě.

Predatory měly dva designy rámování skla v kokpitu. Klasický TIE design s kulatým rámováním měli na svých strojích většinou velitelé eskader, zatímco ostatní stroje měly horizontální mřížovaný rám.

HistorieEditovat

Predatory sloužily jako primární stíhačky Felova impéria během Sithsko-Imperiální války. Po rozdělení impéria na Impérium v exilu a Kraytovo impérium zůstaly ve službách obou říší. V Kraytově loďstvu byly časem nahrazovány novými stroji, známými jako sithsko-imperiální stíhačka.
TIE Predator 3.jpg

Predatory na dokovací rampě

Roku 130 PBY vyslal moff Rulf Yage jednotku Predatorů zničit praxeum Jediů na planetě Ossus. Krátký souboj s nimi svedl Cade Skywalker ve stíhačce X-83 TwinTail. Známou letkou používající tyto stroje byla eskadra Skull.

Na Predatorech létali také Imperiální rytíři věrní Roanu Felovi.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki