Fandom

Czech Star Wars Wiki

Stanice Hosk

< Stanice Hosk

3 508stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Staré republiky.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
[+/-] [zdroj]

Stanice Hosk byla vesmírná stanice, která pokrývala povrch největšího měsíce planety Kalarba. Díky blízkosti několika bohatých soustav se stanice stala důležitých obchodním centrem a vesmírným přístavem.

PopisEditovat

Stanice Hosk schema.jpg

schéma stanice

Hosk byla vesmírná stanice třídy Esseles, vybudovaná společností Alderaan Royal Engineers pro Galaktickou republiku. Populaci stanice tvořilo asi 5 milionů obyvatel, pro různé druhy byly vyčleněny části stanice se speciální atmosférou a gravitací.

Na stanici probíhaly všechny představitelné formy podnikání, od malého obchodu a překupnictví s droidy, po okázalé restaurace a luxusní hotely. Protože stanice sloužila i jako vesmírný přístav a překladiště, byly její prostory přeplněny i konstrukčními a opravářskými doky. Přistávání vesmírných lodí usnadňovalo 12 projektorů tažných paprsků ovládaných počítači řídícího centra stanice, kterým se musely podřídit i počítače přilétávajících lodí.

Poloha stanice byla vybrána díky blízkosti Kolonií v místě, kde Corellianský tah protínal vnitřní stranu Vnějšího okraje. Výhodou měsíce byla jeho nízká gravitace, která usnadňovala dokování velkých vesmírných lodí a pás asteroidů v soustavě Kalarba, který poskytoval zásoby rud a kovů. K obraně stanice spoužilo deset turbolaser baterií a eskadra stíhaček Zebra.

HistorieEditovat

Stanice Hosk.jpg

stanice Hosk z povrchu planety

Během tisíciletí provozu se stanice stala i vojenskou základnou. Když se pak Kolonie staly suveréními světy a nepokoje se přesunuly do jiných částí galaxie, prodala Republika stanici do civilního sektoru.

Stanice byla zničena při yuuzhanvongské invazi do galaxie, během bitvy o Kalarbu roku 26 PBY. Yuuzhan Vongové strhli stanici pomocí dovin basalů na povrch planety Kalarba.

VýskytEditovat

  • Jedi Quest 1 (pouze zmínka)
  • Star Wars: Droids Special
  • Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 1
  • Star Wars: Droids: Artoo's Day Out
  • Star Wars Droids: Rebellion 1 (pouze zmínka)
  • Agenti chaosu II: Zatmění Síly
  • Bod rovnováhy

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki