FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-old30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo
[+/-] [zdroj]

Stanice Hosk byla vesmírná stanice, která pokrývala povrch největšího měsíce planety Kalarba. Díky blízkosti několika bohatých soustav se stanice stala důležitých obchodním centrem a vesmírným přístavem.

PopisEditovat

Stanice Hosk schema

schéma stanice

Hosk byla vesmírná stanice třídy Esseles, vybudovaná společností Alderaan Royal Engineers pro Galaktickou republiku. Populaci stanice tvořilo asi 5 milionů obyvatel, pro různé druhy byly vyčleněny části stanice se speciální atmosférou a gravitací.

Na stanici probíhaly všechny představitelné formy podnikání, od malého obchodu a překupnictví s droidy, po okázalé restaurace a luxusní hotely. Protože stanice sloužila i jako vesmírný přístav a překladiště, byly její prostory přeplněny i konstrukčními a opravářskými doky. Přistávání vesmírných lodí usnadňovalo 12 projektorů tažných paprsků ovládaných počítači řídícího centra stanice, kterým se musely podřídit i počítače přilétávajících lodí.

Poloha stanice byla vybrána díky blízkosti Kolonií v místě, kde Corellianský tah protínal vnitřní stranu Vnějšího okraje. Výhodou měsíce byla jeho nízká gravitace, která usnadňovala dokování velkých vesmírných lodí a pás asteroidů v soustavě Kalarba, který poskytoval zásoby rud a kovů. K obraně stanice spoužilo deset turbolaser baterií a eskadra stíhaček Zebra.

HistorieEditovat

Stanice Hosk

stanice Hosk z povrchu planety

Během tisíciletí provozu se stanice stala i vojenskou základnou. Když se pak Kolonie staly suveréními světy a nepokoje se přesunuly do jiných částí galaxie, prodala Republika stanici do civilního sektoru.

Stanice byla zničena při yuuzhanvongské invazi do galaxie, během bitvy o Kalarbu roku 26 PBY. Yuuzhan Vongové strhli stanici pomocí dovin basalů na povrch planety Kalarba.

VýskytEditovat

  • Jedi Quest 1 (pouze zmínka)
  • Star Wars: Droids Special
  • Star Wars Droids: The Kalarba Adventures 1
  • Star Wars: Droids: Artoo's Day Out
  • Star Wars Droids: Rebellion 1 (pouze zmínka)
  • Agenti chaosu II: Zatmění Síly
  • Bod rovnováhy

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki