Fandom

Czech Star Wars Wiki

Světelný meč Luka Skywalkera

< Světelný meč Luka Skywalkera

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.

Tento světelný meč je první, který si vyrobil Luke Skywalker. Dříve používal meč svého otce Anakina Skywalkera.

KonstrukceEditovat

Vzhled zbraně byl založen na schématech, které nalezl Luke v chatě Bena Kenobiho na Tatooine. Zatímco vzhled zbraně zůstal velmi podobný Kenobiho meči, Luke značně zjednodušil postup výroby. Byl to totiž jeho první pokus o sestrojení světelného meče. Například se rozhodl použít pouze jeden krystal do meče, na rozdíl od původních tří, aby mohl mít plně nastavitelnou čepel. Luke získal většinu součástek, potřebných k vybudování zbraně, od různých prodejců v Mos Eisley, včetně vysokoenergetického reflektorního pohárku, napájecích článků a zaměřovacího objektivu. Jednu část byl však shopen vyrobit sám a to tu nejdůležitější, krystal světelného meče.

V době vzniku Galaktického Impéria se za velkého úsílí vymazávaly poslední zbytky po padlém Řádu Jedi. Jedno z opatření bylo zákaz všech krystalů, které by mohli být použity k sestrojení světelného meče. Luke byl tedy nucen vyrobit si vlastní umělý zelený krystal pomocí malé vysoké pece a příručky, kterou našel v obydlí svého mrtvého mistra na Tatooine.

Po mnoho dní pracoval, kontroloval a znovu kontroloval instrukce, díky čemuž nenastal žádný zkrat. Když uběhlo více než měsíc od doby, kdy začal s konstrukcí světelný meč ještě stále nebyl dokončen. Práci na projektu musel ale přerušit, když se on a jeho přátelé zůčastnili nakonec neúspěšného pokusu o záchranu Hana Sola ze spárů nájemného lovce Boby Fetta na planetě Gall. Po návratu na Tatooine Luke pokračoval ve svém projektu. Řezáním a ořezáváním nevytříbeného krystalu se mu ho podařilo vytvořit vlastní mnohotvárný klenot světelného meče. Na památku svého učitele Obi-Wana Kenobiho byl vzhled Lukova meče podobný tomu jemu.

FunkčnostEditovat

Když Luke poprvé vyzkoušel svůj meč. fungoval skvěle. Zelená čepel nevyzařovala žádné teplo což znamenalo, že vnitřní supravodiče pracují správně. Luke si také poznamenal, že zbraň je obdařena vynikající rovnováhou tak, jak to měl jeho světelný meč jeho otce. Nejspíše v důsledku použití syntetického krystalu, meč při aktivaci výrazně zasyčel jiným zvukem, než jeho první meč.

V síti Wikia

Náhodná Wiki