Fandom

Czech Star Wars Wiki

TIE Crawler

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá před období před Starou republikouObsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

TIE Crawler, označovaný také jako tank století, byl imperiální těžký tank, vycházející z designu stíhaček série TIE.

PopisEditovat

TIE Crawler schema.jpg

schéma TIE Crawleru

Tank byl charakteristický kokpitem ze stíhaček série TIE, uchyceným mezi dva tankové pásy. V kokpitu seděl pouze jeden pilot, který plnil i funkci střelce.

Generátory energie SSct poháněly vozidlo rychlostí až 90 km/h.

Pilot řídil ovládal rychlost a směr tanku pomocí nožních pedálů, ruce používal ke střelbě z palubních zbraní. Výzbroj tvořila dvě střední blasterová děla, používaná u většiny strojů série TIE a zavěšená pod kokpitem.

HistorieEditovat

Předchůdcem TIE Crawleru byl stroj označovaný TIE ap-1, známý také jako TIE Mauler, který Impérium nasazovalo k boji s Aliancí.

TIE Crawler 2.jpg
TIE Crawler byl prvním designem, který sjel z výrobních linek osvobozené společnosti Santhe/Sienar Technologies. Vlastníci společnosti, rodina Santhe, se po dlouhém období imperiálního diktátu chopili příležitosti nezávislého podnikání.

Přesto že se společnost snažila v boji mezi Novou republikou a Imperiálním zůstatkem zůstat neutrální, stále dodávala své stroje série TIE imperiálním válečným lordům.

TIE Crawler byl příležitostí, jak proniknout na nové trhy s novým útočným vozidlem. S využitím existujících komponentů a technologií byla cena stroje příznivě nízká. Navíc piloti stíhaček TIE nepotřebovali zvláštní přeškolení, aby mohli řídit tank, čímž byly eliminovány i náklady na výcvik.

Masově vyráběné tanky se uplatnily zejména v Imperiální občanské válce, kde spolu o zbytky Impéria soupeřili váleční lordi.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki