Fandom

Czech Star Wars Wiki

TIE ap-1

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Vozidlo TIE ap-1, neformálně označované jako TIE mauler, bylo lehké imperiální útočné vozidlo vyráběné společností Santhe/Sienar Technologies a používané v prvních letech Galaktické občanské války.

PopisEditovat

TIE ap-1.jpg
TIE mauler byl postaven okolo kokpitu standardní stíhačky TIE/LN, jejíž křídla byla nahrazena pásovým podvozkem. Předností vozidel byla rychlost a obratnost, kvůli kterým bylo obětováno silné pancéřování a štíty. TIE maulery byly vyzbrojeny třemi rychlopalnými blasterovými děly. Také byly vybaveny sebedestruktivním zařízením, které mohlo být v nouzi aktivováno. Zařízení poté přetížilo motory, což vedlo k rychlé explozi stroje.

Kvůli jejich zranitelnosti byla vozidla na nasazována ve skupinách, minimálně po pěti. Nejefektivnější byly útočné jednotky 10 - 15 vozidel, které díky své rychlosti rychle pronikaly do sestavy protivníka. Tam koncentrovanou palbou rychlopalných děl postupně ničily jednotlivé cíle. Pokud byly nasazeny ve správné chvíli, dokázaly TIE maulery rozhodnout bitvu dříve, než stačil protivník připravit k obraně svou těžší techniku a zbraně.

Řidiči brzy zjistili, že k ničení nepřátelské pěchoty lze efektivné využít samotných pásů vozidel. Ze záběrů vozidel přejíždějících a trhajících těla vojáků získaly TIE maulery své jméno (to maul = potrhat).

HistorieEditovat

TIE ap-1 byl vyvinut společností Santhe/Sienar Technologies na základě požadavku císaře Palpatina na rychlé a nízkonákladové pozemní vozidlo. To bylo třeba k boji s povstalci na začátku Galaktické občanské války. Postupně byly TIE maulery nahrazeny pokročilejšími stroji TIE Crawler.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki