Fandom

Czech Star Wars Wiki

Tankový droid NR-N99 třídy Persuader

< Tankový droid NR-N99 třídy Persuader

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Tankový droid NR-N99 třídy Persuader bylo bojové vozidlo Korporační aliance, používané jako zastrašovací prostředek firemních oponentů. Po vypuknutí Klonových válek byli droidi začleněni do jednotek Konfederace nezávislých systémů.

PopisEditovat

NR-N99.jpg

NR-N99 Persuader

Automatizovaný tank byl podle svého vzhledu nazýván také šnečí droid. Vozidlo se pohybovalo po mohutném pásu, poháněném motorem ukrytým v diskovitém trupu. Rovnováhu a přídavnou trakci vozidlu poskytovaly dva menší pásy po stranách trupu. Nad pásy byla umístěna ramena, která mohla nést různé typy zbraní. Obvyklou výzbroj tvořila iontová děla a rychlopalná laserová děla. Pro speciální operace byli droidi vybavování i třaskavými střelami, naváděnými střelami, torpédy nebo granátomety. Dvojice optických senzorů, připomínajících tykadla, vyčnívala nad trupem.

Díky centrálnímu pohonnému pásu nebyla vozidla příliš obratná, proto byla nasazována širokých útočících liniích. Naopak hmotnost a rychlost až 60 km/h dovolovaly tankům bez problémů drtit a překonávat terénní překážky a zdi. Tím se staly postrachem civilního obyvatelstva, protože na rozdíl od dalších bojových droidů Korporační aliance neničily pouze vybrané cíle, ale drtily vše, co jim stálo v cestě.

HistorieEditovat

Před Klonovými válkami vyráběla Techno unie tyto tanky pro Korporační alianci, která je používala na světech Vnějšího okraje, na kterých chtěla prosadit své zájmy. Po vypuknutí války byli droidi začleněni do jednotek Konfederace nezávislých systémů.

Persuadery obvykle doprovázely větší bojové droidy, jako byli pavoučí droid OG-9 nebo tankový droid IG-227 Hailfire, kteří byli náchylní k poškození mobility. K ochraně pavoučího droida byly určeny dva Persuadery, k ochraně tanku Hailfire tři. Kromě toho se mohutní droidi hodili k prorážení barikád a drcení pěších jednotek.

Široké kryty bočních pásů byly často obsazovány bitevními droidy B1, kteří ve funkci mechanizované pěchoty chránili boky vozidla a dopravovali se tak do předních linií.

NR-N99 bitva o Kashyyyk.jpg

Persuadery v bitvě o Kashyyyk

Prvním nasazením Persuaderů v Klonových válkách byla bitva o Geonosis. Poté byly nasazeny v mnoha dalších bitvách, např. v bitvě o Thule během Black Reaper Crisis, nebo v bitvě o Malastare, kde byli spolu s dalšími droidími jednotkami vyřazeny republikovou elektro-protonovou bombou. V bitvě o Kashyyyk postupovaly Persuadery na čele konfederačních obrněných jednotek. Dále byly nasazeny v bitvě o Cato Neimoidia nebo při povstáni na Felucii.

Poté, co Darth Sidious nový učedník Darth Vader popravil členy Separatistické rady, byli tankoví droidi, stejně jako všechny ostatní droidí jednotky, deaktivováni.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki