Fandom

Czech Star Wars Wiki

Tankový droid XR-85

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.
[+/-] [zdroj]

Tankový droid XR-85 byl automatický tank vyrobený společností Arakyd Industries, který byl součástí výzboje Galaktického impéria.

HistorieEditovat

XR-85 schéma.jpg

Schéma XR-85

Původní modely byly dostatečně malé, aby mohly být převáženy ve výsadkových lodích třídy Sentinel. Velikostí odpovídaly terénnímu osobnímu transportéru AT-PT. Avšak byly příliš nákladné pro masovou produkci. Byly používány k ochraně základen, potlačování povstání a udržování pořádku na imperiálních světech.

Roku 0 PBY zaútočily 3 stroje na ztroskotanou povstaleckou loď Nonnah. Ve stejné době skupina strojů chránila zařízení pro výzkum zbraní na planetě Fest. Mnoho z nich bylo zničeno v bitvě s eskadrou Rogue.

Pozdější modely, vyráběné v období Thrawnovy kampaně, byly dvakrát větší než AT-AT, přesto byly levnější a vhodnější pro masovou výrobu. Používaly řídící jednotku astromechanických droidů série R7. Byly používány během Imperiální občanské války. Výroba tankových droidů byla neustále zvyšována, protože rozpadající se Impérium mělo stále větší problémy získávat a vycvičit kvalifikované posádky pro jiná vozidla.

VýskytEditovat

  • Pax Empirica—The Wookiee Annihilation
  • Star Wars: Rogue Squadron
  • Dark Empire
XR-85 Coruscant.jpg

Poškozený XR-85

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki