Fandom

Czech Star Wars Wiki

Temný meč

< Temný meč

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Tento článek pochází z Clone Wars Wiki a jeho autorem je Viq

Darksaber, Temný meč nebo Temnotný meč, byl starověký světelný meč, který byl ukraden Mandaloriany během kolapsu Galaktické republiky. Byl předáván v klanu Vizslů, dokud nepřešel do vlastnictví Pre Vizsly, člena radikální Mandalorianské skupiny Umrlčí hlídky. Darksaber byl svým novým mistrem použit v souboji s mistrem Jedi Obi-Wanem Kenobim na měsíci Mandaloru, Concordii. Ačkoliv byl Vizsla s darksaberem trénovaný tak, že byl v boji Kenobimu rovnocenným soupeřem, tak ho starobylá čepel nemohla uchránit před Sílou použitou mistrem Jedi. Pouze zásah Vizslových vojáků z Umrlčí hlídky zajistilo Vizslovi vítězství, protože přinutili Kenobiho ustoupit.

Vizslovi se později povedlo zadržet padawan Ahsoku Tano, kterou se pokusil darksaberem popravit. V rozhodujícím okamžiku však zasáhl astromech R2-D2, který Ahsoce vrátil její světelné meče a Vizsla se s ní musel utkat v rovnocennějším souboji. V něm se Ahsoce povedlo fatálně poškodit Vizslův jet-pack, který vybuchl. I když oba výbuchu unikli, Vizsla odmítl v souboji pokračovat a Ahsoka musela ustoupit před početní přesilou vojáků Umrlčí hlídky.

Jako jediný mezi světelnými meči měl temný meč jasnou, černou čepel, která na rozdíl od oblého paprsku světelných mečů připomínala vibročepel. Darksaber také vydával výše postavený zvuk, než jaký vydávaly více rozšířené světelné meče známe během Klonových válek.

PopisEditovat

Darksaber měl mnoho unikátních vlastností, které ho odlišovaly od téměř všech ostatních známých světelných mečů. Rukojeť byla trochu delší než u tradičních mečů. Čepel byla plochá a zahrocení jejího tvaru způsobovalo ve výsledku vizuální podobnost s vibročepelí. Barva čepele byla černá, což bylo unikátní už samo o sobě. Ještě nezvyklejší ovšem bylo, že zatímco střed čepele byl černý, tak vnější okraje zářili bíle. Toto darksaber odlišovalo ode všech ostatních známých čepelí, které měly střed bílý a okraje zářily známějšími barvami. Okraje čepele navíc nebyly v jedné rovině se zářícím koncem držadla, ale byly mírně vychýlené. Spolu s neobvyklým vzhledem čepele vydával darksaber zvláštní zvuk: aktivování meče a hučení, které čepel vydávala, bylo výše postavené a jemnější, než jaké vydávala většina ostatních lightsaberů. Navíc, oproti ostatním mečům, když se darksaber střetnul s jiným světelným mečem, nevydal tradiční kolizní zvuk. Místo toho čepel vydávala "twang" nebo pískavý zvuk, když se srazila s jinou energetickou čepelí. Zdálo se, že mnoho vlastností darksaberu se diametrálně lišilo od tradičních světelných mečů.

HistorieEditovat

Darksaber byl uložen v Chrámu Jedi v galaktické hlavním městě Coruscant do doby, než Galaktická republika začala trpět v důsledku ztráty své moci. Během této události Mandaloriané z Vizslova klanu darksaber ukradli a v průběhu času se v klanu předával od jedná generace k další. Během let se šířily zvěsti, že darksaber byl zodpovědný za smrt mnoho Jedi. Po nějakém čase se Republika střetla s armádou droidů Konfederace nezávislých systémů v kofliktu známém jako Klonové války a darksaber přešel do vlastnictví Pre Vizsly. Někdy v průběhu války se Vizsla stal vůdcem radikální Mandalorianské teroristické skupiny známé jako Umrlčí hlídka, násilné skupiny založené Pre Vizslovým příbuzným, Tor Vizslem, o mnoho let dříve.

Pre Vizsla, veřejně benevolentní guvernér měsíce Mandaloru Concordie, v tajnosti uchovával darksabere svém vlastnictví, zatímco plánoval spiknutí proti guvernérce Nových mandalorianů, vévodkyni Satine Kryze. Později použil darksaber během konfrontace na Concordii, kde Vizsla zaútočil na mistra Jedi Obi-Wana Kenobiho, přítele a ochránce vévodkyně Satine. I když byl Vizsla s darksaberem zručný, což mu dovolovalo bojovat s Kenobim po nějaký čas, tak Jediské schopnosti se Sílou dávaly Kenobimu strategickou výhodu, a tak Vizslovi nezbylo nic jiného, než zavolat na pomoc zbytek jeho vojáků Umrlčí hlídky, kteří donutili Jedie a vévodkyni k ústupu.

Vizsla také darksaber použil v pozdějším období války na Carlacu proti Ahsoce Tano, které na planetu doprovázela Luxe Bonteri. Vizslovi se podařilo Ahsoku chytit a svázat. Když se jí pak pokusil popravit, tak dorazil R2-D2, který dokázal Ahsoce podat její světelné meče, díky čemuž se Ahsoka dokázala osvobodit a Vizsla se rozhodl postavit proti ní se svým darksaberem. V následném souboji se Ahsoce podařilo poškodit Vizslův jet-pack, který následně vybuchl. V následném zmatku se pak Ahsoce i Bonterimu podařilo utéct jak Vizslovi, tak jeho vojákům.

V síti Wikia

Náhodná Wiki