FANDOM

Eras-legends

Teraformace byl proces přeměny neobyvatelného životního prostředí na planetě nebo měsíci na obyvatelné pro určitou skupinu druhů.

První známou civilizací, která vyvinula technologii teraformace byli Rakatané v období vlády jejich Nekonečného impéria. Výsledkem jejich činnosti byla např. planeta Kashyyyk. Někdy v období před Novou republikou byla upravena neobyvatelná pouštní planeta Bar-Neth na obyvatelnou.

VongformaceEditovat

Během yuuzhanvongské invaze do galaxie v letech 25-30 PBY začali Yuuzhan Vongové s přeměnou mnoha planet podle jejich vlastních představ. Tuto činnost měla nastarosti yuuzhanvongská kasta tvárců a ostatními národy byla označována jako vongformace. Vongformace zahrnovala vypuštění agresivních organismů, které dokázaly zlikvidovat původní biosféru i urbanizované časti planety a nahradit je novým prostředím podle vongských potřeb. Touto přeměnou prošly např. planety Coruscant, Duro, Ossus, Tynna, Gyndine nebo Belkadan. Obnova takto zasažených planet trvala Nové republice více než jedno století, a přesto nebyla 100% hotová.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki