Fandom

Czech Star Wars Wiki

Tráva kholm

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Decon III kholm.jpg

droid Decon III kultivuje trávu kholm

"Tráva kholm rostla na Honoghru od pradávna. Je to ubohá rostlinka, nedá se jíst. Ale aspoň že roste a už tolik nepáchne.“"
maitrakh z klanu Khim'bar[zdroj]
Tráva kholm byla rostlina původem z planety Honoghr. Po bitvě o Honoghr během Klonových válek, kdy toxin Trihexalophin 1138 zlikvidoval místní pralesy, byla tráva jedna z mála rostlin, která pohromu přežila.

HistorieEditovat

Darth Vader zneužil tuto ekologickou katastrofu k tomu, aby zotročil domorodé Noghrie. Impérium vyslalo na planetu zásoby a stroje, které rozesely pozměněnou variantu místní trávy kholm vylučující chemikálie, které bránily ostatním rostlinám v růstu. Impérium Noghrie přesvědčilo, že půda zůstává otrávená toxinem a dekontaminační droidi, kteří měli čistit půdu, místo toho pouze co nejpomaleji odstraňovali hybridní trávu. Tím si Impérium dále ponechávalo Noghrie ve svém vlivu.

Pravdu Noghriům odhalila až Leia Organa Solo, která na Honoghr přicestovala během Thrawnovy kampaně a nechala odebrat biologické vzorky. Když Noghriové zjistili, jak dlouho byli Impériem klamáni, vypověděli své služby velkoadmirálu Thrawnovi a začali spolupracovat s Novou republikou.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki