Fandom

Czech Star Wars Wiki

Turbolaser

< Turbolaser

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Turbolaser byla ohromně zvětšená verze blaster a laserového děla. Tyto zbraně byli obecně namontované rotační věžičkou, který byli obvykle nainstalovaný na řadové bitevní lodě, kosmické stanice a orbitální zařízení. Některé nehybné varianty, jako ti uvnitř obranných věží z města Iziz, byli použity na zemi.

Rysy

Turbolaser bylo těžké laserové dělo vybavené velkými kondenzátory, dovolující je vybudovat na daleko silnějším energetických výbojích než standardní děla. Tyto kondenzátory daly obrovský výboj do paprsku, což velmi zvýší jeho sílu nad standardním laserovým dělem. Oni také pomohli síle galven cívek v barelech turbolaserů. Nejprvečásticový paprsek byl vyrobený metodou standartního blasteru a laserového děla. Pak ještě víc síly dosáhne turbolaser částicovým paprskem skrz energii blasterového plynu jako u blasteru. Zvlášť kondenzátor v turbolaseru který skladuje obrovská množství čisté energie , která přispívá paprsku energií k tomu, aby ji nakonec přetěhoval do turbolaserového barelu.

Paprsek pak prošel skrz soubor galven cívek umístěné v turbolaserovém barelu, a tím zvýšil sílu laseru, který pronikl silné štíty i silný pancíř. Protože tyto zbraně požadovaly pro načerpání energie měli tendenci mít mírně pomalejší rychlost palby než jejich slabší bratři (obvykle kolem jedné až dvou sekund mezi palbou, v závislosti na typu turbolaseru a jaké měly nastavení síly účinku). Riziko přehřívání bylo vysoké kvůli tomuto masivnímu energetickému nahromadění, a mnoho turbolaserových modelů byly chráněný komplexními cryosystémy a silnými chladícími obaly na barelu.

Turbolasery byly primární zbraně řadové bitevní lodi. Byly vesmírný boj a v některých případech pro planetární bombardování. Jediný výstřel z turbolaseru mohl kompletně zničit stíhačku s plnými štíty, nicméně kvůli jejich pomalé rychlosti otáčení a v pomalém dobíjením a chlzením bylo používání turbolasers proti stíhačkám neúčinńé protože stíhačka byla příliš rychlá a malá. Turbolaserové věže nainstalované na První Hvězdě Smrti nebyly schopné se trefit do rebelské stíhačky během útoku na tuto stanici během bitvy o Yavin. Tisíce let předtím byly turbolaserové baterie užívané proti jezdcům na bestiích na Onderonu královnou Amanoaou pomocí Onderonianských Wave kulometníků. Tyto baterie byli namontované na obranných věžích které lemovat zdi Iziz, jediného velkého města Onderonu. Spolu s iontovým dělěm turbolaserové baterie byly navržené k tomu, aby bojovaly proti létajícím bestiím bestií jako ve válce proti Bestijním jezdcům.

Obvykle byly turbolasery sešikované podél vzdálenosti pancíře velitelské lodě a spojeny s pokročilými palebními systémy, které koordinují baterie pro trvalou a organizovanou palbu. Veliká armáda republiky měla turbolasery na těžkých chodcích během klonových válek. Tito SPHA-T chodci prokázali sestřelily několik prostředků(jádra) lodí Lucerhulk-class core ship během bitvy o Geonosis, a tyto turbolasery byly později nainstalovaný na Venator-class star Destroyer pro efektivní bitvy loď proti lodi.

Jakmile bylo všechno kontrolované císařským zákonem, byla turbolaserová technologie pokročilá pro následující galaktickou občanskou válku kdy nová republika zajistila kontrakt, aby návrháři vytvořily rychlo-dobýjecí turbolasery. Tato varianta se ukázala účinná během Yuuzhanvongské války.

Následující války vznikaly různé druhy dalekonosných turbolaserů, s dokonce delším rozsahem než sériové provedení, ačkoli na úkor většího příkonu, dokonce jako na Imperial II-class star Destroyer.

V síti Wikia

Náhodná Wiki