Fandom

Czech Star Wars Wiki

Umrlčí hlídka

< Umrlčí hlídka

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Umrlčí hlídka (org. Death Watch nebo Kyr'tsad v mandalorianštině) byla mandalorianská frakce založená Torem Vizslou. Jejich primárním cílem bylo vrátit Mandaloriany k jejich starověkým válečnickým kořenům a podporovat divokou agresivní mentalitu. Umrlčí hlídka bojovala proti Mereelovu klanu, Praví Mandaloriané, během Mandalorianské občanské války. Zmanipulovali skupinu Jediů vedenou mistrem Dooku, která v bitvě o Galidraan vyhladila celý klan pravých Mandalorianů. Přežil jedinný z nich, Jango Fett, který utekl z vazby, vypátral a následně zabil Tora Vizslu.

Umrlčí hlídka byla rozptýlena a zdánlivě rozpuštěna až do začátku Klonových válek, kdy se znovu objevila pod vedením Pre Vizsly, a zaměřila se na vévodkyni Satine Kryze a skupinu Noví Mandaloriané. Umrlčí hlídka zorganizovala několik teroristických útoků na planety Mandalore a Kalevala, při kterých ji podporovala Konfederace nezávislých systémů. Nakonec se spojili s Darthem Maulem a Kolektivem stínů a převzali od vévodkyně Kryze kontrolu nad Mandalore. Maul pak zabil Pre Vizslu a Umrlčí hlídku rozdělil do dvou frakcí. Těch, kteří projevili oddanost Maulovi a těch, kteří ho odmítli následovat (vedl je Bo-Katan Kryze).
Mandos 13336 6ba8e5980f o.jpeg

Pre Viszla

Clonewarsdeathwatch.jpg

Umrlčí hlídka v čele s Pre Vizslou během Klonových válek

V síti Wikia

Náhodná Wiki