Fandom

Czech Star Wars Wiki

Válečná loď třídy Kor Chokk

3 536stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Kor Chokk byla třída yuuzhanvongských vesmírných plavidel.

CharakteristikaEditovat

Tyto plavidla se svou velikostí mohla vyrovnat hvězdným superdestruktorům a svou mohutnou výzbrojí a tvarem připomínala pohyblivé vesmírné stanice. Z původně malých lodí se postupným roubováním nových částí a připojováním zastaralých nebo částí poškozených lodí stával obrovský slepenec. Čím více bojů plavidlo prodělalo, tím bylo větší. Proto každá loď třídy Kor Chokk vypadala jinak. Společné však měly množství doků, odkud startovaly letky koralskipperů, okolo 120 vrhačů plazmy yaret-kor a velkých dovin basalů, kteří se starali o pohon a obranu plavidla.

Na bojišti tato plavidla nemanévrovala, spíše sloužila jako opěrný bod a základna pro menší lodě. Nepřátelské jednotky dokázala zastrašit svou pouhou přítomností.

HistorieEditovat

Během Yuuzhanvongské války bylo těchto plavidel nasazeno pouze několik. Yuuzhan Vongové jich neměli dostatek, zřejmě většina těchto živoucích lodí zemřela během cesty mezi galaxiemi. Nejznámějším představitelem třídy Kor Chokk byla vlajková loď Shedao Shaie jménem Věčné utrpení, která se zúčastnila bitev o Garqi a Ithor. Po smrti Shaie převzal velení Deign Lian, který nařídil zničení Ithor. Loď vypustila miliony kapslí, které planetu zamořily toxiny. Novorepublikový admirál Traest Kre'fey přivolal k Ithoru interdikční křižník Corusca Rainbow, který svými projektory gravitačních studní znehybnil odlétající loď, čímž se stala snadným cílem stíhaček. Po desítkách zásahů se loď rozlomila a zřítila se do atmosféry Ithoru, kterou zažehla a spálila planetu na popel.

Známé loděEditovat

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki